02-MEET

19.8K 600 27
                                    

"Arghh!!!tolong bunuh saje aku jangan seksa aku macam ni!!"jerit lelaki bernama Ghazali itu.Baju dia sudah basah dengan darah,lantai tempat dia duduk sekarang pun habis berlumuran

darah.Kelihatan jari kelingking,manis dan hantu di sebelah kiri sudah hilang.

"Kau bagi tahu aku dulu sape yang hntr kau buat kerja spy ni?"tanya lelaki itu dengan perlahan sambil mencengkam pipi Ghazali.Aku nk ckp ape ni?Aq x boleh bagitahu diorang!

"Ok then,it's look like you want lost you finger again,ha?!"Lelaki itu mula mengeluarkan pisau yang berada dlm kotnya dan ingin mula memotong jari telunjuk tangan kiri Ghazali.

"Bla..ck Ci..cle hntr aq!!"Sorry boss nyawa aq x boleh diganti!

"Thank you for that information"lelaki itu hanya tersenyum sinis dan berlalu pergi.Tiba² dia berhenti dan mengeluarkan pistol dan mengacukan di kepala Ghazali dri jarak jauh.

Kedengaran Ghazali menjerit meminta tolong tpi suaranya mula hilang akibat tembakan tepat di dahinya dan darah keluar tanpe henti.

Lelaki itu menyuruh konco²nya membersihkan tempat itu dan membakar mayat Ghazali sebelum dia pergi meninggalkan tempat itu.

Dahsyatkan author x boleh bayangkan klau jari author hilang.Korang bayangkan mcm mna author nk menaip klau semua jri author hilang.

*****************************
Liya semakin bosan naik buaian yang ada di taman itu.Dia mula berdiri dan mula meninjau sekelilingnya.Tiba-tiba dia berhenti melakukan aktivitinya setelah merasai ada benda keras di belakang kepalanya.Bukan benda'keras'tu ye.keras lain.
Liya dengan perlahan-lahan memusingkn kepalanya.

What the hell!! Tepat di kepalanya terdapat sepucuk pistol.A..apa..kah? Adakah kini aku berada di scene filem terbaru?Sempat lagi kau berangankan Liya.Liya tersengih tanpa sengaja membuatkan lelaki dihdpnnya hairan.

"Kau sape?!"jerkahan dri lelaki itu membuatkan imagination Liya hilang.Kacau mood aku betul la!!

"Aku Liya"Liya menjawab dengan polos.Dlm htinya tertanya-tanya siapa lelaki handsome depan dia ni.Gila tak hensem muka putih,hidung mancung,bibir merah so dia x merokok dan matanya berwarna biru.

"Woi,kau tengok ape hah!?"
"Tengok awak"jawab Liya perlahan.Mukanya dah blushing hbis asik baik la hri dh mlm.
Liya bru perasan situasi dia sekarang tpi dia tertanya-tanya pistol depan dia ni betul ke tidak.

Liya merampas pistol itu dan meniliknya sambil mengacu ke beberapa tempat.Lelaki itu x menjangkaknnya.

"Wah!!pistol btul la ni aku excited lbih ni.Hiyarghh...hiyarghh..hahahaha!!" Liya mengacukannya di beberapa tempat sambil membuat aksi seperti polis.

"Bak sini!!"Lelaki itu merampas pistol itu.Perempuan ni bahaya betulla klau nyawa dia melayang x pe klau nyawa aq melayang mcm mna?!

Lelaki itu terus berlalu pergi meninggalkan Liya terpinga-pinga mcm org gila kt sini.Mommy dia tinggalkan Liya mcm tu je,ni x suke ni!!

Liya cuba mengekori lelaki itu dia melihat lelaki itu membuka pintu rumah dengan pantas Liya meloloskan dirinya unruk memasuki rumah itu.Nasib baik kau kurus.

"Woi,kau phl masuk rumah aq hah?bla...bla...bla..."Lelaki itu mula membebel mcm mak nenek.Mak nenek pun x bebel mcm dia ni.

"Encik!!"

"Ha nape?!"

"Nama sape"

"Vl..ermm..Raydan nama aq Raydan"

"Raydan aq tinggal dan kerja kt sini ok?!"

"Whatt!!!"Liya terus menutup telingnya pekak awalla aq mcm ni haih.

What gonna happen too Liya.Dia akan kerja kt situ ke atau dia akan dihalau.Sila lah tunggu.Muahahaha!!

Mr.Danger Aku Punya √√Where stories live. Discover now