07

13.2K 424 10
                                    

Sorry kpd @ainawolf26 sbb lupa nk bls comment awak.Sorry ek..🙏

Liya bersiap-siap untuk kluar mkn.Dia memakai seluar jean hitam dan memakai t-shirt berwarna biru laut bercorak bunga kecil berwarna putih.Dia mengoleskan lipbalm di bibirnya dan sedikit bedak.I was born to be pretty.Ecewahh..Kembang hidung aku.

Rambut dia biar lepas.Dia turun ke ruang tamu.

"Dah siap,jom"

Wah!!first time aq tengok Raydan pkai mcm ni slama ni aq tgk pkai kot je.Ni bru hensem!!Kelihatan Raydan memakai seluar jean berwarna hitam dan baju berkolar warna merah putih.Asyik merah je menyampah aku!!

"Dh la x pyh nk brangan,aku thu aq handsome lgi bergaya" lamunan Liya terhenti apabila Raydan bersuara.Setelah dia dgr ayat angkat bakul sendiri Raydan trus dia mencebik.Poyo gila menyampah aku.

"Cpatlah terhegeh-hegeh!!" Liya blur skejap.Raydan sudah msuk ke dlm kereta apa lagi meluru dia msuk.Dia sempat pkai sneaker milik dia je.Well Liya kan!

*****************************
Er..awkward!!getus Liya.Skarang ni dia x thu nk cko ape dgn Raydan.Dia toleh ke Raydan lpastu pandang dpn dlm beberapa saat dia toleh lgi pstu pandang dpn.Itulah aktiviti dia dri tdi.

"Kau ni phl tertoleh toleh dri tdi.Kau nk ape?!" Raydan yg prasan dgn Liya tdi trus tgur,duk pndg² dia APAHAL tau la aku hensem.Terperasan sudah. ‾︿‾

"Er..nothing saje.. jeling..jeling ku menjeling mata bertentang mata... Mah" blum sempat Liya nk sambung dia punya nyanyian Raydan dh sampuk eh bukan menyampuk.hehehe

"Dh..dh suara kau dh la sengau nnti hujan pulak" dengan poyonya dia menjawab.

Ek eleh..mamat ni debik kang.Suara aku sedap la mcm la suara dia sedap sgt.Hurm..ni cek nk maroh ni.Sbr jelah nasib baik hti den sado.

Trus Liya senyap dlm kereta mrajuk la ktakan konon hti sado tpi dh kena lenyek dh.

*****************************

Liya melihat betapa masamnya muka Raydan sekarang dia tergelak.Raydan sebenarnya nk bwa dia pergi mkn kt restoran tpi Liya x nk.Dia nk gi mamak!Tpi Raydan terpaksa ikut klau x dia x kn berhenti menyanyi.

*****
Dlm kereta.

"Raydan kita nk mkn mna ni?"
Raydan menjeling Liya seketika klau dia terus pandang mhunya msuk parit diorang dua.

"Kt restoran la apalagi!" actually mls nk lyn prangai si Liya ni.

"Ala takyah la kita mkn mamak je"Liya membantah.

"Apa class mamak aku ni org kya jtuh saham aku tau tak" gila apa mkn mamak klau konco² atau anak buah dia nmpak cmna buat mlu je.

"Ala kau ni boleh la,klau tak.."Blum sempat Liya nk ckp Raydan potong lu

"Klau x ape hah?!"

"Saya akan karaoke untuk kau msti best punya!"trus Liya menyanyi.

"Syang!!..aku kau lupa!!Aku kau luka!!tnpa kau sedar!!

Syang!!selamat tinggal!!..." dengan pnuh gaya dia buat mcm² gya ade.Dh la tingkap kereta belah Liya dibuka dengan suara dia lgi perghh...aku rasa semua org boleh dgr.

"Awak pilih yang mana dia atau saya!!..."boleh pulak dia tukar lirik perawan atau janda.Sambil jrinya  menunjuk ke arah kereta sebelah Raydan yg pemandunya adalah wanita.Wanita itu memandang ke arah kereta Raydan.Mungkin terkesima dgn kekacakan Raydan atau terkesima dgn suara nyanyian Liya.

"Dia memang cantik..saya lbih menggoda... hurff.mffhh.."Raydan cepat² menutup mulut Liya dgn sebelah tgn je sbelah lgi still pgng stereng.Nasib baik time ni tgh lmpu merah.Raydan hnya mengangkat tgnnya ke arah wanita yg sedang pndu kereta sbelahnya tanda minta maaf.Segan kut.Dia hnya tersengih kambing saje time ucap maaf tdi.

"Ok..ok.. Kita pergi mkn mamak.huh.."dengan muka masam mencuka klah asam jeruk akhirnya dia mengangkat bendera putih.Wuishh..tak sanggup nk dgr Liya memekak buat mlu je org nmpk.

"Yahoo..."sorak Liya.

*****************************

"Ala Raydan,lek lah mamak je kut"

"Whatever!" Raydan terus melayan phonenya.

Belum smpat Liya ckp tiba² ade playan dtg.Hensem lak teww.. Liya tak berkelip pndg pelayan tu tersenyum manis memandang Liya.

"Cik yang lawa ni nk mkn ape ye?"

"Ermm bgi aku roti canai kosong dgn teh tarik" Raydan yg mlihat adegan itu brasa menyampah.Dia trus menyampuk apabila Liya still ngn dia punya khayalan.Dia menghentak meja untuk menyedarkan Liya.

"Ish..kau ni kacau la"
"Cik nk apa ya?"tnya pelayan itu.

"Saya nk awak boleh"gurau Liya.

Saya saje jer,ermm...bgi saya nasi goreng kampung dgn milo ais ye jgn mnis sgt tau sbb senyuman awak sudah cukup manis bgi saya"Liya bercakap dgn menggediknya.Lelaki itu hnya tertawa malu mungkin.Lelaki itu trus berlalu pergi stelah ambil pesanan mereka berdua.

"Kau ni x pdn ngn perempuan kn meggedik je lebih" Menyampah Raydan melihat aksi gedik Liya tdi.Dia ni suka mamak ke mmg la laki tdi tu muda hensem tpi aku lgi hensem la x kan x terpikat kt aku kut.Aih..Raydan tak kan jealous kut.No way aku jealous aku just menyampah je dgn dia punya gedik.

"Biarlah kau jealous kan sbb rmai terpikat kt aku tpi kau aku tgk x de sape yg sangkut"dgn poyo Liya berkata.

"Sorry sikit..aku ni ramai orang minat tau cuma aku mls nk lyn je..kau x caya cerr kau pandang meja blakang kau tu.." Raydan menjuih sedikit bibirnya ke arah blakng Liya.

Liya memusingkan badannya unruk melihat apa yg Raydan tunjuk kelihatan ada sekumpulan budak perempuan sedang memandang meja mereka smbil tertawa...gedik.

"Ala mungkin diorang pandang org lain kau je prasan"ckp Liya stelah memerhati budak² gedik tu.

"Ok kau tgk aku buat apa eh!" Liya melihat ape yg Raydan buat.Kelihatan Raydan melambai dan mengenyitkan matanya.Liya melihat ke belakangnya apabila perasan yg Raydan melambai ke arah budak² gedik tadi.
Kelihatan mereka tertawa apabila Raydan mengenyitkan matanya kepada mereka.

"Wah tgk abang tu hensemnya!!"

"Bestnya klau aku couple ngn dia"

Liya yg dgr hnya mencebik.
Menggedik gila diorang ni,mcm ni ke aku gdik tdi..ishh..tak lah aku tak mcm diorang pon aku lebih cntik berbanding diorang..yup tu btul.Ltk dua tgn atas bhu mata pndg atas.

"Look,im right don't I"dgn angkuh Raydan berkata.Liya hnya melayan.Selepas mknn sampai mereka menjamu selera.Diorang senyap je sampai la mereka sudah sampai ke rumah.

"Liya kau merajuk ke?" tnya Raydan dia rsa....nk gelak tpi dia thn je..Hbisla ego dia tercalar nnti.

"Enth.."Liya thu Raydan thn glak sekarang rsa geram pula dgn Raydan ni.Menyampah titew..

"Kau yg ajak aku mkn mamak kan so aku ikut je lah,it you idea"jelas Raydan.

"Yelah,lain kli mkn restoran no mamak,fhm?!"Liya trus berlalu pergi msuk ke biliknya.Dia mandi then trus buat taik mata.

Di ruang tamu

Raydan hnya ketawa melihat reaksi jealous Liya.Dia trus melangkah ke biliknya then apalagi mcm Liya lah buat taik mata.


Amacam ok tak? Akak sado ni snggup memerah otak untuk korg bca tau.So apalagi vote and comment you gais😘

Mr.Danger Aku Punya √√Where stories live. Discover now