28

8.4K 290 1
                                    

"Bos macam mana dengan plan kita"kata lelaki botak di depannya.

"Semua settle, jangan risau plan aq akan berjaya untuk hancurkan keturunan mereka"kata wanita itu senyuman sinis terukir di bibirnya.

Lelaki botak itu hanya berdiam diri.Tak padan tua bawaklah bertaubat.Ko takyah cakap dia je kau pon sama tua, botak pulak tu.Lelaki itu tersentak dengan kata hatinya sendiri. DEEP GILA!!

************************************

"HEY!" jerit Liya bila coklat yang dia sedang makan dirampas oleh Raydan. Cokelat aku.. Granpa..

Raydan menggigit sedikit coklat Liya dan beri coklat itu kepada Liya semula.

Liya hanya memerhati coklat yang sudah digigit dengan hiba.

"Granpa!!!"Liya terus memanggil Anthony.Raydan terpinga-pinga tak faham kenapa Liya memanggil Anthony .

Anthony bergegas turun dari tangga apabila mendengar cucu kesayangannya memanggil namanya.

"Why?! Are the house getting fire. Oh my.. Everybody hurry this is emer.. "

"Granpa!! " Belum sempat Anthony menghabiskan ayatnya dengan keadaan dirinya yang serabai mungkin baru bangun dari tidur sudah dipotong oleh Liya dahulu. Merah padam mukany keran geram dengan atuknya.

"What?"kata Anthony .
"I called you because of him. His eat my chocolate and look at my chocolate. His bite in large size. Then how about me? I want eat my chocolate and now my chocolate has being bite this is because of him"panjang lebar Liya menerangkan atau orang panggil nagging. Membebel.

Raydan tercengang tidak terkecuali dengan Anthony. Coklat je pon tu pon nak kecoh tak paham betul.

"We will buy another chocolate ,okay! The delicious one and we will not give to Raydan! "Kata Anthony mungkin cuba mengembalikan mood cucunya.

"Seriously!!Okay!"dia memandang Raydan dan menjelirkan lidah ke arah lelaki itu. Raydan terpinga-pinga. Cepat betul mood budak ni berubah.

Anthony hanya menggeleng. Dia terus berlalu meninggalkan mereka di ruang makan.Malas nk melayan lebih baik dia tidur lagi syok!

************************************

"Liya, nampaknya kita tak boleh duduk sini lama-lama my company had a problem. Aku rasa kita kena balik besok" kata Raydan dengan wajahnya yang serius. Liya yang mendengar terkejut.
Cepatnya nk balik tak puas lagi nk duduk dengan Granpa.

Sudah seminggu mereka duduk di negara orang.Itu pon kata x puas lagi. 😒

"Hmm.. Yelah. Tapi macam mana nak bagitahu Granpa mesti dia rasa kecil hati kan? "Aq harap granpa x setuju. Aamiin.

"Granpa ok je" kata Raydan.

"Macam mana awak tahu? "tanya Liya.

"Sebab aku bgitahu dia dulu baru kau" Raydan terus berlalu meninggalkan Liya yang sepertinya sudah hilang roh. Badannya kaku tak bergerak. Sampai hati granpa setuju...Mummy!!! 😭😭

Double update for today .😊
Keep voting ok 👌
Bye..💞

Mr.Danger Aku Punya √√Where stories live. Discover now