10

11.1K 357 1
                                    

Pada thun 1999,17 thun yg lepas.

"Bagi jelah aku duit"seorang budak lelaki yang berumur dalam 10 tahun telah dikepung dgn beberapa budak yang lebih besar drinya kemungkinan 12. tahun.

"Tpi saya x de duit"ye dia takut amat takut.Walaupun ayahnya amat terkenal tpi x de siapa thu identitinya.Dia tak nak.

"Kau ni kan memang kurg ajar kan,geng tunggu apalagi belasah la!!"budak-budak lain mula membelasahnya.Dia hnya menahan sakit dan senak tiada suara yg terkeluar drinya.

***
Budak yang berumur 10 tahun itu hnya termenung di taman permainan.Badannya habis lebam dan duit simpanannya diambil oleh geng tadi.Dia termenung tentang nasibnya yg sentiasa dibuli akibat dia lemah untuk lindungi diri sendiri.

Dia terlihat seorang budak perempuan sedang dibuli oleh geng yg bulinya tdi.Dia nak sangat-sangat tolong tpi apakan daya diri sendiri pun dia tak boleh nk lindungi.
Aku memang lemah.BODOH!!AKU LEMAH!!LEMAH!! Kelihatan budak perempuan itu menangis teresak-esak akibat ditolak oleh budak lelaki dlm geng itu.Budak perempuan itu terus berlari balik ke rumah ,mungkin?

"Raydan,what are you doing here?"budak itu menoleh ke arah suara yg memanggilnya.

Daddy?!"Daddy!!"Raydan terus menerpa ke arah daddynya.Dipeluk daddynya dan dia menangis.

"Eh,kenapa menangis ni?!" terkejut dia apabila mendapati anak lelakinya menangis.

"Daddy,why Raydan lemah?,why Raydan don't strong?,why Daddy?,kenapa?!" dia terus-terusan menangis.Lelaki itu tersenyum.

"Sebab Raydan tak practise jdi kuat dan takut.Kalau Raydan kuat tpi Raydan takut tak guna juga sama mcm klau Raydan berani tapi tak kuat pun tak de guna" terang lelaki itu.

"Can you teach me to be strong,Daddy?" tanya Raydan.

"Yes,why not? Dah mari mummy masak sedap-sedap hrini"lelaki itu memujuk anaknya.

"Ye ke?Cepatlah Daddy nnti hbis adik makan!"tangisan Raydan trus berhenti dgn pantas diaberlari menuju ke rumahnya.Lelaki itu tertawa sgn perangai anaknya yg seorang dia trus berlari mendapatkan anaknya dan mereka menuju kevrumah bersama-sama.

*****************************
"Hoi,nerd aku nk duit"dihadapan Raydan terdapat 4org lelaki yg dikenali sebagai geng masalah di sekolah ini.Iaitu Nazwan,Rizki,Amran dan Zarul.

"Saya tak de duit,boleh tepi tak saya nk rehat" jawab  Raydan berani.

"Menjawab ye kau"Amran selaku ketua trus menumbuk perut Raydan tpi x kena perut Raydan lagi dia trus tersembam ke tanah.Yup!Raydan yg tumbuk sapa lagi.Mereka yg lain terpaku sebentar.Zarul memulakan serangan dengan ingin menumbuk muka Raydan tpi senang sahaja ditepis oleh Raydan dgn sekali tumbukan di perut Zarul dia tersungkur.Rizki dan Nazwan tercengang sebelum mereka berdua mengangkat Zarul dan Amran yg kesakitan dan berlalu pergi.Raydan hanya melihat mereka berempat berlalu pergi.Dia membetulkan kaca matanya yang x de power dan mengangkat buku-bukunya yg jatuh sbb geng tdi.Raydan melihat sekeliling sebelum berlalu pergi ke kantin untuk rehat.Dia membetulkan sedikit penampilannya.Well dia hensem tpi dia sembunyikan kehensemannya dgn gaya nerdy sbb dia tak suka populariti.Kembang sikit.

Raydan sudah mahir dlm seni mempertahankan diri dam skil menembak,memanah juga makin hebat.Dia yang berumur 16 tahun sudah mengambil alih Red Empire iaitu sebuah geng mafia.Tapi tiada siapa yang thu dia mengambil alih geng tersebut kecuali ahli keluarganya.Sebab itu di dunia luar dia dikenali sebagai Raydan tpi di dunia mafia dikenali sebagai Vlad.

Semasa umurnya 25 thun dia sudah memegang tanggungjawab sebagai CEO kepada syarikat R's Corporation.Yup!Dia ialah Raydan Reznikov,jutawan muda dan kisahnya sebagai Vladimir Reznikov,ketua mafia Red Empire disimpan rapi. 

Korang thu kan ni kisah sape?Ia btul kisah si Raydan.So semua dh thu bahawa si Raydan ni mafia dan CEO.
Sorry lambat update😜  

Mr.Danger Aku Punya √√Where stories live. Discover now