"Assalamualaikum mama,papa"Ucap Dania selepas turun ke ruang makan keluarganya.
Ya,itulah Dania Ariana Syafirah.Anak kepada Encik Adam Aqasha dan Puan Laili Shafiqah.Neneknya yang berbangsa korea iaitu ibu kepada papa Nia membolehkan Nia mendapat raut muka yang comel persis artis korea.Dia mendapat mata yang bundar,kulit yang putih gebu tanpa sebarang cacat cela dan hidung yang mancung daripada papanya.Anak mata berwarna hazel dan bulu mata yang lentik adalah dari mamanya.
"Walaikumussalam",jawab kedua orang tua yang menjaganya selama ini.
Lantas itu,Dania dengan segera mencium pipi kedua orang tuanya itu.Selepas itu dia mengambil kerusi di sebelah mamanya yang tercinta itu.Segera diambil jem strawberry disebelah mamanya dan sekeping roti bakar.Disapu jem itu keatas roti dan dimasukan ke dalam mulutnya yang kecil itu.Terdapat sedikit jem strawberry ditepi bibirnya yang mungil itu.Segera dia diambil tisu dan mengelap jem itu.
"Dania,lepas kamu sarapan ni,jumpe papa kat bilik bacaan eh?Papa naik atas dulu.Ade kerja",Encik Adam memberi perintah ke Nia sebelum naik ke atas.
Encik Adam segera mengucup dahi isteri dan anaknya itu.
"Ok pa,nanti Nia naik eh?Lama sikit nak habiskan ni.Jem strawberry mama buat ni sedap",kata Nia lantas diambil lagi tiga keping roti bakar.
"Ok,ok.Cuci tangan lepas makan ye sayang.Kang pegang meja papa nanti habis berminyak",gurau Encik Adam.
"Papa ni,apelah.haha"
Selepas bersarapan Dania segera pergi ke bilik bacaan papanya.
"Kenapa papa",kata Dania selepas memberi salam.
"Duduk dulu",kata Encik Adam sambil menunjuk kerusi dihadapannya.
"Sebenarnya kawan papa berkenan dengan kamu,so die nak kamu jadi menantu dia",kata Encik Adam.
"What?!!!!!,papa Dania still sekolah lgi kan"
"Ya,tpi uncle Saiful suruh bertunang dulu.Lagipun papa kene pindah ke KL sayang"
"Maksudnya Nia kne pindah dri sekolah Nia yang sekarang?" Kata Nia dengan riak terkejut.
"Yes,sayang.Lagipun bakal tunang kamu pun sekolah kat situ.Kat sekolah situ SPM sangat cemerlang.Nia kan SPM tahun ni"
Hmm,oklah papa.Pilihan kedua orang tua lebih baik.Nia ikut arahan papa Nia xnk papa kecewa"kata Nia dengan senyuman
manisya."Maafkan papa ye sayang,Minggu depan kite dah pindah.Kemas barang cepat ye"
"Ok pa,Nia keluar dulu eh.Nk tolong mama."
"Ok"
YOU ARE READING
Tunang Aku Ketua Pengawas
RomanceMengisahkan tentang seorang gadis 'innocent' dan jejaka 'cold Prince' yang selalu bertengkar tak beringat tempat dan masa.Lalu mereka dijodohkan atas kehendak ibu bapa "Kau tunang aku ?"