Dorm Kasturi
Diana:Eh akak Nia.Kenapa ni?Nak jumpa siapa?
Nia:Eh Diana.Tolong panggilkan akak Dira.Nak kata something
Diana:Haa jap.Kak Dira pergi toilet tadi.Kak Nia tunggu sekejap boleh?Ana nak pergi toilet jugak.Ana panggilkan Kak Dira sekali ok?
Nia:Haa ok.
3 minit kemudian
Dira:Eh Nia.Asal?Ana kata engkau cari aku.
Nia:Cikgu Ghafirah suruh semua aspuri lepas isyak sebelum prep stay surau.Katanya nak bagitahu something.Kau cakap kat budak budak dorm kau boleh.Aku nak bagitau Dorm lain lagi ni.
Dira:Ha ok.Nanti aku beritahu diaorang semua.Ha tadi aku nampak engkau dengan family Adrian kat pondok Minang sana tu.Kau rapat dengan family Adrian ka bah?
Nia:Ouh.Mama aku dengan mama dia kawan baik.Mama dia ajak lah aku makan sekali.Lagipun mama aku ada kirim duit sikit.
Dira:Ouh.Nasib baik lah geng beruk betina lanjik tu bukan asrama.Kalau tak mesti engkau kena serang sama mereka bah
Nia:Siapa beruk betina lanjik tu?Hahahaha.Lanjik itu apa loh.Aku bukan Sabah macam engkau Dira hahahaha
Dira:Lanjik itu gedik maksudanya.Itu group Alisya.Mereka suka sama Adrian gila gila bah.Siapa rapat sama Adrian mati itu sama group.Tapi Adrian tak suka mereka pun.Hahahaha.Tepuk sebelah tangan itu sumandak.
Nia:Ha sudah sudah.Sembang sama kau sampai maghrib tak habis hahaha.Aku pergi dulu Dira.Kau cakap tau?
Dira:Beres sumandak.Bye!
Dorm Mayang
Nia:Ha Farah.Stop stop kamu.Ini kita nak habaq cikgu Ghafirah suruh semua aspuri stay lepas isyak kat surau eh.Kata kat semua budak dorm kamu boleh?
Farah:Ha ok baik Nia!
Nia:Ha bye Farah.Kita nak pergi basuh baju sat.
Dorm Fatimah
Nisa:Oi Nia.Hang pi mana?
Nia:Pi habaq kat semua dorm kene stay lepas isyak.Weh weh Nisa.Aku nak tanya hang something boleh dak?
Nisa:Ha nak tanye apa?
Nia:Group Alisya tu asal aku tak pernah nampak pun?
Nisa:Mana hang tau pasai group depa?
Nia:Dira habaq kat aku sat tadi.
Nisa:Group tu memang selalu ponteng pun.Tak padan nak SPM tahun ni.Minggu ni memang minggu ponteng depa lah.Sebabtu hang tak nampak depa.Depa memang tak suka geng kita sebab kita rapat ngan geng Adrian.Kalau depa tau hang rapat dengan Adrian mau hang kene bakaq ngan depa Nia.Depa tak boleh tengok perempuan sembang dengan Adrian.Dengki katakan.
Nia:Lawa sangat ka depa tu?
Nisa:Takda lawa mana pun.Kalau lawa tapi hati busuk tak guna juga.Tapi depa semua anak orang kaya.Alisya tu ada pangkat tengku sama dengan aku tapi suka bangga tak ingat dunia dengan nama dia tu.
Nia:Ouh.Takpa lah.Aku pi cuci kain sat.
Nisa:Haa.
Isyak,9 malam
Nia:Weh Ika.Kau rasa apa Ustaz nak kata?
Ika:Aku pun taktahulah.Dengar jelah aku harap berita baik.
Ustaz Amin:Ok semua dah ada kan aspura dengan aspuri?Ustaz nak bagitahu kita ada trip ke Melaka minggu lagi satu.Minggu depan korang balik kan?Pack baju baju nak bawak.Trip ini hanya untuk aspuri dan aspura sahaja.Nanti ustaz edarkan surat kebenaran ibu bapa.Masing masing kena bayar RM150 boleh tak?Ustaz tak paksa semua orang pergi.Yang mana nak pergi dipersilakan.Alang alang masa trip ini masa cuti.Ada apa apa pertanyaan?
"Ustaz!"
Ustaz:Ya Raziq
Raziq:Kalau yang tak pergi stay asrama ke boleh balik?
Ustaz:Kan cuti?Mestilah balik aduh kamu ni Raziq hahahaha.
Aspuri/Aspura:Hahahahahahahahahahahaha
Raziq:Ala ustaz ni malulah saya hehe
Raziq:
Dorm Fatimah
Sarah:Yahoo ada trip!
Nia:Tak sabarnya weh!!!!!!
Ika:Trip pun trip.Cepat siap nak prep.Nanti cikgu nak ronda dorm.
Nia/Sarah/Wani/Sarah/Nisa:Baik bos!
____________________________________
YOU ARE READING
Tunang Aku Ketua Pengawas
RomanceMengisahkan tentang seorang gadis 'innocent' dan jejaka 'cold Prince' yang selalu bertengkar tak beringat tempat dan masa.Lalu mereka dijodohkan atas kehendak ibu bapa "Kau tunang aku ?"