Bab 8

3.8K 183 1
                                    

Di dalam kelas 5 Berlian........

"Sarah,aku nak ckp dngn Nia bleh x?Skjp jer."Kata Adrian pada Sarah,dtng terpa mcm hntu jer.Ape nk jdi ngan anak Uncle Saiful ni.-3-

"Haa,boya fren kau dh pnggil.Hmmm prgilh Nia.Bende penting kot.Aku tngok serius jer muka badak sumbu ni."Kata Sarah smbil membuat aksi tangan 'syuh syuh' pada Adrian n Nia.

"Teman lh aq Rah."Pujuk  Nia smbil membuat muka 0 sen.

"Kepala bana kau suruh aq teman.Kan die nk ckp ngan kau.Ade ke Adrian ckp'weyh Sarah,aku nk ckp ngan korang kjp'.Ha ade ade?"Sarah mencebik.

Nia P.O.V

"Haih,yelh."Aku membuat muncung pada Sarah.

"Dah,jom gi luar jp."Arah Adrian.Ei suke hti arah aq.Ingat kau papa aq ke tuih.

"Ape kau nak huh?"Aku memandang kearah die dngn mendongak.Ei asal,lh Adrian ni msti tinggi.Skit tengkuk aku.Patah aku suruh kau bayor.

"Name penuh kau ape?"Adrian tanye kt aku.What the

"Nme aku DANIA ARIANA SYAFIRAH.Kau amnesia ke ape?"Aku berkata selamba.Yelah ttbe tnye nme penuh aku.Sewel ke ape mamat ni.

"Name papa kau n mama kau?"Adrian tanye kt aku lgi.Huh?Ape ni sia.

"Name papa aku Adam Aqashah and name mama aku Laili Shafiqah."Aku menjawab dngn muka tertanya-tanya.Ha jngn mamat sewel ni tanye name mak nenek aku sudah lh.Aku x ingat name moyang aku.HAHAHA.Jangan tiru Nia.Cicit tak berguna HAHA.

"Alamak ai."Adrian meraup muka sambil bersandar kat dinding.Aduh,takyah lh macho sngt.Tergoda tau kita.Dengan bju kemeja ketua pengawas.Kau sengaja nak goda aku ke ape huh.

"What?"Aku tanye kat Adrian.Cptlh sikit.Kang aku terjatuh chenta kt sini sapa nak angkat.Hurm.

"Kau bakal tunang aku lah sewel." Mama?!Memang betul lah aku punya sangkaan tu.Oh My God.Neraka apakah ini.

"What?!"Aku terjerit sikit.Cepat cepat aku tekup mulut.Nasib baik waktu rehat.Ha ye aku takgi rehat.Puasa lah.Saiia kan bakal ostajah.HHAHAHHAHAH.

"Kau tau tak pasal pertunangan ni?"Die tanye kt aku smbik merenung mata aku yang cantik ni.Ops.Riak eh kau Nia.Dosa tau.

"Tau and aku terima."Aku jawab smbil tundukkan kepala.Bukan takut yer.Aku takut die renung aku mcm nk terkam jer.Takut eden. :')

"Huh?Kau pergi lah msuk kelas dulu.Aku nak gi pejabat.Aku nak kite bincang bende ni petang ni.Jumpa aku kt Astaka Seri Meranti.Sharp 5.Okay?"Die asyik nk arah aku jer.Aku taktaulh bile kitaorang tunang nanti.Entah die arah aku duduk dalam bilik penih lipas kot.TAKNAK.

"Hurm.Nnti aku datang."Aku jawab lgi smbil tunduk.Die renung aku mcm nk makan pulak.Seram kite wak.

"Dah gi ah."Die berkata smbil mengurut pelipis die.

Bersambung....

Yeyyyy,Dah publish.Hope korang enjoy.

Love
Nisa


Tunang Aku Ketua PengawasWhere stories live. Discover now