' Aura tu '.
Aku memandang ke arah tingkap, ye dialah yang sentiasa stalk aku tak silap aku. Tunggu kau nanti.
" Cik Rose, are you okey?." soal saem Yoona kepada aku. " Huh?, saya ok." balasku biasa, dia mengangguk dan kembalik mengajar.
+++
■ Waktu Rehat ■
»• 50-1 •«
" Hurm. " aku melepaskan keluhan dan mula meletakkan kepala di atas meja. Sunyikan, kadang-kadang aku jadi sunyi sebab tiada kawan, ada je orang nak kawan aku tapi aku menolak kerana aku lebih suka bersendirian.
Tengah aku melayan perasaan aku seorang diri terasa aura itu kembali, aku berpaling ke arah belakang. Nampaknya ada orang sedang menjadi halimunan. Aku tersenyum sengit.
" Berhenti menyorok bruh, aku tahu kau sedang menyorok di almari, walaupun kau halimunan aku still boleh nampak." kata aku sambil berdiri dan memandang orang yang suka stalk aku ni.
" Well, aku ingat kau tak nampak." balasnya dan mula memunculkan diri sendiri. " Perlu ke kau stalk aku?." soal aku kepada gerangan yang masih berdiri di hadapan almari.
" Kau ke gadis yang dicerita oleh adik kau?." aku tersenyum sengit dan berjalan ke arahnya. " Hai, I am Rose, you know who i am ?." soal aku kepadanya.
" Gadis terbang, haha so funny." balasnya dan mula duduk di atas bangku milik aku. " Kau fikir aku hanya boleh terbang." dia mengangkat kening." Aku tahu kuasa kau Rose." aku mengangguk dan duduk di atas meja milik orang yang duduk di sebelahku.
" Aku tertanya, apa nama kau ?." dia memandang aku dan tersengih. " My name is Mark Tuan." dia hulurkan tangannya untuk berjabat tangan denganku. " Sorry aku tak boleh sentuh kau." dia memandang aku lama.
" Ahh, baru aku ingat, imposible Rose kau masih tak boleh kawal kuasa kau?." aku memandang bawah . " Aku dah cuba, tapi dia tetap nak keluar." balasku dengan keluhan.
" Mana sayap kau ?." soalnya sambil memandang belakang aku. " Sayap aku akan keluar bila aku nak je." jawapku. " Baju belakang kau tak terkoyak ke ?." aku memandangnya dan mengangkat bahu .
" Takkan kau tak tahu ?." aku tersenyum nipis. " Aku tahu, cuma kau tengok jelah nanti sebab dia kadang-kadang akan keluar dengan sendiri. Matanya membulat bila aku berkata begitu.
" Kau nak tengok ke?." dia tesengih dan mengangguk gembira. " Aku selalu duduk atas bumbung pukul 12 pagi jadi datanglah rumah aku." balas aku, dia mula teruja. " Okey, loceng pun dah nak bunyi ni, nice to meet you Rose." katanya dan mula hilang dari pandangan.
" Heh, kenapa bila aku makin menjadi kuat, aku makin ingin dekat dengan orang ? dan kenapa aku juga ingin berkawan dengan Mark ?." aku pelik dengan diri aku sendiri, aku menggeleng kepala dan kembali meletakkan kepala di atas meja.
+++
■ 2.30 P.M. ■
--------
■ Waktu Balik ■
Aku berjalan keluar dari kelas ingin pergi ke tempat basikalku diparking, tiba-tiba kedengaran suara yang aku kenali, aku memandang ke stor yang kosong.
YOU ARE READING
I AM ROSE ( p.j.m )
FanficRose seorang gadis yang manis dan cantik,dia sentiasa berseorangan walaupun ramai yang ingin berkawan dengannya.Rose gadis yang lain daripada gadis yang biasa, dan dia bukan gadis normal dia berbeza. Hadirnya seorang lelaki di dalam hidupnya, lelaki...