Pt•9

295 25 2
                                    


Siapa kau...?

+++

( 9.00 A.M. )

»• Rehat •«


" Rose kau ok tak? aku tengok kau macam tengah fikirkan sesuatu." aku menghela nafas pendek dan mengangguk perlahan. Kau kan ada power boleh baca apa yang aku fikirkan dan apa aku buat.

Boleh lagi dia bertanya.

" Jangan kutuk aku Rose." tegurnya sambil mengupas buah oren di sebelahku, dah tak ada kelas ke adik oiy!.

" Yelah!." aku merengus geram kembali memandang padang. Aku terasa seperti James ingat mengungkap sesuatu. Tapi niat dia diganggu oleh teguran orang.

" Hey James!."

" Yow James."

" Wohh! Rose pun ada." aku berpaling ke arah mereka. " Memanglah aku ada. Sebab ini kelas aku lah!." semua terdiam dan berhenti dari berjalan.

" Mark!."

" Aku tahu kau tengah tension."

" Tak perlu kau buat semua ni!." marah aku. Tapi rasa bagus juga si Mark ni. Tak adalah tension sangat aku nak melayan diaorang.

" Aku tahu kau meminta untuk dihentikan."

" Dahlah, jangan hentikan masa lama sangat. Nanti benda buruk pula berlaku."

" ok."

" Jap bagi aku blah dulu au, baru kau buat jadi kembali ke asal." Mark mengangguk, untung ada kuasa time control. Aku mula bergerak keluar.

Niat aku nak pergi ke bumbung sekolah, boleh dapat angin sikit.

Masa Bergerak Kembali (+)

" Aik, mana Rose?." soal Namjoon a.k.a Rapmonster. James dan Mark mengangkat bahu tanda tidak tahu.

" Aku pergi toilet jap." ujar Jimin dan mula bergerak keluar dari kelas.

" Jum ah makan oren, tadi benon bagi." kata Mark sambil mengajak diaorang makan beramai-ramai. Kelas aku jadi mangsa. Taguna.

" Benon..?"

" I mean Vernon." semua hanya meng'oh'kan aja. Dah makanan depan mata jangan haraplah nak bercakap. Sumbat habis.

Situasi Aku ~(×)

" Huaaa!!!." angin yang sempoi² bahasa mula menyapa pipiku yang gebu dan menolak lembut rambutku yang diikat gaya budak comel² gitu.

Aku menghirup udara yang segar dengan semangatnya. Bibirku mula mengukir senyuman indah. Aman bila berseorangan. Rasa macam nak keluarkan sayap pun ada.

Boleh ke..? kang orang masuk, tak kot.. lagi pun diaorang tengah syok makan. Wokey come on sayap. Aku nak rasa kebebasan sikit.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 13, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

 I AM ROSE  ( p.j.m )Where stories live. Discover now