" Siapa tu?." ???.----
Author Pov ☜
" Adeh, gila punya lantai !!." marah Ji Hyo yang baru jatuh ke atas lantai akibat tergelincir.
" Ji Hyo?!." terkejut tiga orang namja yang tadi berada di dalam bilik Rose, terus keluar bila terdengar seperti orang jatuh.
" Apa Ji Hyo !! tolonglah sakit ni." rengeknya, Mark membantu Ji Hyo untuk bangun. " Macam mana boleh jatuh?." soal James. " Ntahlah, saya nak jumpa Rose." katanya dan bergegas ke bilik Rose.
" Yah !."
----
" Rose? awak dah sedar !." kata Ji Hyo happy dan terus memeluk Rose yang baru terjaga dari tidurnya. " Kenapa ni? tadi aku dengar ada orang jatuh." Ji Hyo tersengih.
" Saya yang jatuh tadi."
" Rose !." James dan Mark terus memeluk Rose erat bila melihat Rose bangun. " Yah !! appo !!." marah Rose dan terus mengetuk kepala James dan Mark.
" Aku rindu kau kot." kata Mark dengan tangisan gada-gada. Rose menolak muka Mark, James, Jimin dan Ji Hyo mula tergelak besar bila melihat Mark menangis gediks.
" Weh, aku lapar." kata Rose sambil menggosok perutnya yang sudah membuat konsert Monster dan blood, sweat and tears.( ok author dah mengarut.)
" Nah, saya ada bawa bibimbab,kimchi,onigiri dan kimbap, makanlah." Ji Hyo memberi bekal yang dia pegang dari tadi kepada Rose. " James, tolong hidangkan." kata Rose dan memberikan bekal yang diberi oleh Ji Hyo telah bertukar tangan ke tangan James.
" Ne."
" Awak, macam mana? dah sihat?." soal Jimin lemah lembut dan mula duduk di sebelah Rose, Mark dan Ji Hyo sudah tersengih, Mark yang nampak agenda sweet mula menarik Ji Hyo keluar dari bilik.
" Uhmm, bolehlah sikit." balas Rose lembut dan tersenyum nipis. " Jadi awak dah nampak semuanya." kata Rose lagi, Jimin hanya diam tetapi dia mengangguk perlahan.
" Aku bukan normal, aku ni merbahaya sebab tu aku tak nak berkawan." kata Rose dan hampir menitiskan air mata, tapi ditahan. Jimin tersenyum manis, dia mula bergerak naik ke atas katil dan memandang Rose, mereka berhadapan.
" Awak, bagi saya awak tak merbahaya, kalau awak tak berkawan, siapa yang nak tolong awak? walaupun awak ada James, tapi James semalam pun tak mampu nak tenangkan awak." Rose terkejut dengan kata-kata Jimin.
" Jadi, siapa yang tenangkan aku?." soal Rose, dia menjadi pelik. " Saya." balas Jimin ringkas, Rose terkaku, di dalam hatinya mula bertanya-tanya, adalah ianya tipu atau betul.
" Tapi kau manusia." kata Rose dengan gagapan, dia tidak percaya dengan semua ni, kemarahan dia bukan biasa-biasa semalam, tapi kenapa manusia biasa boleh tenangkan dia, Rose mula buntu.
" Awak, banyak benda awak tak tahu tentang saya." Rose memandang Jimin, Jimin tersenyum comel, Rose mencebik geram. " Kau ada simpan rahsia ke?." soal Rose pula kepada Jimin, Jimin diam. Belum sempat Rose ingin bertanya, James, Ji Hyo dan Mark sudah masuk ke dalam bilik.
YOU ARE READING
I AM ROSE ( p.j.m )
FanficRose seorang gadis yang manis dan cantik,dia sentiasa berseorangan walaupun ramai yang ingin berkawan dengannya.Rose gadis yang lain daripada gadis yang biasa, dan dia bukan gadis normal dia berbeza. Hadirnya seorang lelaki di dalam hidupnya, lelaki...