' Saya boleh dengar awak Jimin.'+++
■ 8.00 P.M. ■
" Kyaa !!." aku memandang Jimin yang sedang sedap mengeliat satu badan.Aku melihat sekeliling, mata-mata yeoja dekat cafe ni banyak memerhatikan Jimin yang sedang mengeliat.
" Kya !! hensemnya."
" Kalaulah dia boyfriend aku, aku ikat dia dekat katil."
" Ianya mimpi indah."
" Sampai macam tu nafsu diaorang tengok Jimin, aku tengok Jimin pun tak adalah sampai nak kata nak ikat dekat katil." manusia ni menyeramkan juga walaupun sudah berapa tahun aku duduk sini.
" Rose ah." panggil seseorang yang mula berjalan ke arah aku." Boss." kataku. " Teman saya makan jum?." aku mengangkat kening, ish taknak aku keluar dengan kau. " Tak apalah." balasku ringkas.
" Sorry boss, Rose dah janji nak keluar dengan adik dia, lagi pun shif dia dah nak habis. " sampuk Jimin yang mula melangkah ke arah aku. " Ah, kalau macam tu maaf ye Rose." katanya sambil terseyum dan meninggalkan kami berdua.
" Again Jimin ?." Jimin membuat muka blur 90°. " Ergh, thanks sebab tolong aku." kata aku dan mula masuk ke dalam bilik hanya untuk pekerja dan mengemas barang.
" Tunggulah." kata Jimin dan mengejar aku.
+++
" Rose." panggil Jimin yang sedang mengayuh basikal di sebelahku." uhm." balasku malas. " Awak suka siapa ?." tersentak aku dengan seoalannya. soalan apekah ini?
" Tak ada. " balasku ringkas dan padat macam KBAT. Aku melihat Jimin sudah tersenyum-senyum macam orang agau. " Ok, dah sampai, thanks again sebab teman aku balik." Jimin mengangguk dan mula mengayuh basikalnya dan meninggalkan rumah aku.
' Dia cantik bila tersenyum.'
" Jimin?." tergelak kecil aku bila mendengar kata hati Jimin. Aku cantik bila tersenyum? hahaha kelakar duh. Aku gelak ke tadi?.
+++
»• Dalam Rumah Rose & James •«
" Welcome home Rose." kata James yang masih lagi menonton tv, biar betul budak ni, dari pukul berapa lagi kau asyik hadap tv. " Woi kau mandi belum?." soal aku kepada James.
" Dah, noona balik dengan Jimin kan tadi." terhentik pergerakan aku untuk naik ke atas bila James dengan tiba-tiba memanggilku ' noona ' ?. " James, kau panggil aku noona ke tadi?." James mengangguk.
" Jangan panggil aku noona, aku geli." kata aku, James mula mencebik 360° dengan kata-kata aku tadi. " Aku tahu kau comel, jadi jangan buat mulut macam tu dan memang tadi aku balik dengan Jimin." balasku panjang lebar dan kembali menaiki tangga untuk ke bilik.
James mula terseyum lebar dan kembali memandang tv, layan cerita hindustan sampai pukul 8, gila kemaruk budak ni dengan hindustan nasib kau bukan anak hindustan James.
+++
■ 12.00 A.M. ■
YOU ARE READING
I AM ROSE ( p.j.m )
FanficRose seorang gadis yang manis dan cantik,dia sentiasa berseorangan walaupun ramai yang ingin berkawan dengannya.Rose gadis yang lain daripada gadis yang biasa, dan dia bukan gadis normal dia berbeza. Hadirnya seorang lelaki di dalam hidupnya, lelaki...