" Ohh..jadi nilah Rose." kata salah seorang dari group 7 orang yang dipanggil bangtan boys." Uhmm." menyampahnya nak melayan diaorang enam orang ni. Jimin menatap aku lama. Dah kenapa mamat ni.
" Awak tak kenal kitaorang lagi kan?."
" ok, jum kita intro."
" Nam--."
" Sokey bruh, aku dah kenal korang dalam masa 5 saat je. Tak perlu intro." ujar aku membuatkan mereka kaku dan melayan perasaan sendiri.
" kenapa diam...?." semua teragak-agak nak membuka suara. Aku garang sangat ke?. Maybe, semua dah buat muka macam nak terberak.
" er--k..Rose awak memang datang dari keturunan garang eh..?."
" Mwo?!." semua mula berpeluk tubuh, setengah berpelukan. Aigoo kelakarnya diaorang ni. Hanya seorang sahaja tak berpeluk tubuh dan memeluk rakan sebelahnya.
Min Yoongi.
Kalau berpelukan dia kata tak SWAG. Keh..tak habis²...
" Korang aku datang sini nak beli barang tau, bukannya nak berkenalan atau berintro bagai dengan korang."
Zap!
Tersentap mereka bertujuh bila mendengar kata² aku yang setajam bilah pedang.
" chau!." hancur-hancur bts, bila² saja..hancur³.
" Jimin, macam mana kau boleh rapat dengan dia?." Jimin tersengih mula bermain dengan hujung lengan baju taehyung.
" Asal kau ni!."
" Susah juga ah nak rapat dengan dia, tapi kalau betul korang nak kawan dengan dia. Always ada depan mata dia. Haa gitu." balas jimin sambil membuat flip hair gitu.
" Kalau macam tu, kita tengok esok."
•••••
»• School Of Art •«
" Rose ah~ bogoshipeo!." aku yang baru nak melangkah masuk ke dalam kelas diterjah jihyo dengan pelukan manja. Euww aku sebenarnya tak suka tapi aku diam kan saja.
" Erk..." Jihyo memandang aku dan melepaskan pelukannya. Pipinya membahang dek malu kerana terus menerjah aku.
" sorry au sebab peluk awak.." ujar jihyo sambil bermain dengan hujung rambutnya, aku tersenyum nipis dan mengusap kepalanya lembut.
" Sokey." terus aku melangkah ke arah tempat duduk aku dan Jihyo. Jihyo mengikut aku dari belakang dengan perasaan malu yang kian memuncak. Asal nak malu sangat dia ni..?
1...
2...
3...
" Rose ah, ni ada surat dan coklat." aku memandang gerangan yang membawa hadiah yang banyak dan juga surat yang banyak.
Tapi kadang² kan, aku kesian pula dekat diaorang yang bagi hadiah dan surat ni, sebab bukan aku baca pun. Hadiah pula hanya satu je aku gemar. Yang lain aku bagi dekat gerangan yang sedang memegang hadiah dan juga surat tu.
Nama dia Seulgi.
" Tak apalah kau ambil jelah semua, macam biasalah seulgi." seulgi mengangguk lalu meletakkan coklat kegemaran aku dan juga surat yang bertimbul di atas meja aku.
" gomawo Rose." Jihyo memandang hadiah yang seulgi pegang. Jihyo hanya tersengih hambar.
" Seul."
" Ne..?."
" Boleh aku ambil yang ni satu?." seulgi memandang ke arah aku tunjuk. Seulgi mengangguk dan tersenyum. Terus dia beri apa yang aku inginkan.
" gomawo seul."
" cheonman." dia kembali ke tempatnya dengan perasaan riang di hati. Kawan-kawannya asyik cemburu dengan hadiah yang banyak kali dia terima dari aku.
" Nah, kau nak ni kan?." Jihyo terkejut. Dia cuba menolak pemberian aku. Aku ni jenis malas nak memaksa sangat, jadi aku terus saja letak dalam beg dia.
" Gomawo Rose."
" uhmm." aku menilik coklat yang aku gemar ni, kali ni ada sepucuk surat dilekatkan di atas plastik coklat itu. Aku membuka surat itu.
Dahiku mula berkerut dengan kata-kata dalam surat ini.
Awak nak tahu tak...? bidadari itu sangat cantik, dan macam tu lah awak. Secantik bidadari yang mempunyai sayap yang besar dan suci. Awaklah bidadari yang sudah manawan hati si evil ini.
From
Secret~♥
Siapa yang hantar hadiah ni..? apa maksud dia evil? kejap, kenapa aku tak boleh baca siapa gerangan yang menghantar coklat ni. Hanya identiti dia saja aku tidak dapat membaca dan juga merungkai.
Siapa kau...?
+ to be continue +
I'm back, abaikan typo ye uolls...
YOU ARE READING
I AM ROSE ( p.j.m )
FanfictionRose seorang gadis yang manis dan cantik,dia sentiasa berseorangan walaupun ramai yang ingin berkawan dengannya.Rose gadis yang lain daripada gadis yang biasa, dan dia bukan gadis normal dia berbeza. Hadirnya seorang lelaki di dalam hidupnya, lelaki...