{18:23}
"Äntligen är vi klara!" Utbrast Tilde och slängde sig på min säng
"Ja, hur mycket är klockan?" Frågade jag och stängde byrån vi tog ut några saker från.
"Snart fem i halv sju" sa hon och kollade på klockan bakom mig.
"Jag måste hämta Alva, hänger du med?" Frågade jag och öppnade dörren helt. Hon var tyst i några sekunder
"Ok då" suckade hon och reste sig upp. Jag stängde resväskorna och tog min mobil och hemnycklarna. Vi gick ut och jag låste dörren.
~~~~~
Vi var framme och hämtade Alva från Nadjas hus.
"Kunde jag inte ha stannat en liten stund till?" Frågade hon
"Nej, jag har ansvaret över dig, inte Nadja" sa jag
"Varför var jag hos henne då?" Frågade hon
"Vill du inte ha lite roligt eller?" Frågade jag
"Ja, fast du har inte svarat på min fråga än" sa hon och stannade. Tilde kom fram till mig
"Smart lilla syster" viskade hon. Jag böjde mig ner.
"Vad vill du ha för nåt?" Frågade jag
"En klubba" sa hon. Jag nickade och reste mig upp.
"Vi drar till Ica" sa jag men innan jag hinner ta en steg så....
"Vänta" sa hon. Jag vände mig om mot henne.
"Ja?" Frågade jag. Hon ställde sig på en sten så att hon kunde vara samma höjd som jag. Vi gick fram till henne.
"Tre Marabou" sa hon
"Glöm och dröm" sa jag
"Annars, så berättar jag för pappa om den gången du smög ut med Tilde till Kanaan" sa hon. Jag kollade på Tilde. Hon skakade på huvet nervös. Jag blundade.
Hela min månadspeng på ett barn som vill ha tre Marabou, månadspeng! tänkte jag.
"Ok" suckade jag. Hon sträckte armarna. Jag lyfte upp henne.
"Varför måste du vara så smart som jag var förut" suckade jag. Vi tre gick till Ica och köpte Marabou.
{Torsdags kväll, kl 20}
Fan vad det kändes pirrigt nu. Om fem timmar skulle vi åka till Arlandas flygplats....
Jag och Tilde satt i soffan och kollade på Tvn. Vi kollade på Fox. Det var såna vuxengrejer, mord och så, även kanske lite dirty. Vet int varför faktiskt men vi älskar att kolla på sånt. Helt plötsligt hörde jag nåt från toaletten. Jag vände min blick mot vårt "korridor".
"Vad kollar du på?" Frågade Tilde när hon såg att jag kollade på korridoren helt koncentrerad.
"Jag hörde nåt" sa jag oroligt och försökte ta kontrollen medan jag int släppte blicken från korridoren
"Säkert Alva som vill skrämmas" sa Tilde
"Nej, jag tror int det" sa jag och äntligen hittade kontrollen.
"Vänta, ska du stänga av Tv bara för att Alva vill skrämmas?!" Frågade Tilde
"Tror int det var Alva" sa jag
"Du inbillar dig bara" sa hon och kollade på kontrollen som jag håll hårt i handen.
"Hit med kontrollen" sa hon och sträckte handen. Jag kollade på henne allvarligt i ögonen.
"Du såna här läskiga saker händer bara på film" sa hon "här". Hon skakade handen. Jag gav mig.
"Du har rätt" sa jag och gav henne kontrollen i handen hon hade sträckt fram
Efter en stund så la hon kontrollen mellan oss. Och bara några minuter senare så hörde vi nåt ramlas. Typ glas ellr nåt sånt.
"Det där måste du ha hört" viskade jag och kolla på henne. Hon nickade. Hon gav mig kontrollen och jag sänkte volymen.
"Ska vi gå dit?" Frågade hon
"Men vad tror du" sa jag tyst. Vi tog av filten från våra ben och gick sakta mot korridoren. Jag kollade på mobilen. 20:26. De andra hade säkert somnat eftersom alla gick och la sig kl 19:00. Vi var nu inne i korridoren.
"Ta på lampan" viskade jag och vi tog fram våra mobiler. Jag tryckte på lampan och så kändes det ännu bättre.
"Vart kom ljudet ifrån?" Frågade Tilde tyst
"Asså det lät ju högt och det närmaste till vardagsrummet är ju toaletten" sa jag
"Ok, då går vi dit då" sa hon. Vi gick sakta mot toaletten och såg dörren öppen. Vi gick in och tände lampan...
Hahaha vad var det som lät inne i toaletten?! Gissa på. På söndag kommer sista kapitlet utan M&M bara så ni vet...:))) Och glöm int att rösta och kommentera om ni tyckte om detta kapitel!!:*** Ilyyy<333 KRAAAM💜💜💎
YOU ARE READING
Varför just honom...?
FanfictionBella Einersen är en 14årings tjej. Hon och hennes bästis Tilde ska resa med Bellas pappa till Tyskland i en månad. Bella förväntar sig en månad med bara Tilde och Sara, men man får int alltid det man vill ha. Två kända norska killar kommer i deras...