1.3 På ett original sätt

26 4 0
                                    

När vi var framme så gick pappa till sitt rum som var en våning uppför min och Tildes. Vi gick in i vårt sovrum så himla trötta. Där fanns det två sängar som var nästan lika stora som dubbelsängar. Ett nattbord bredvid varje säng. Ett litet kök till vänster av rummet. En mini vardagsrum till också den västra sidan av hotellrummet. En toalett till den högra sidan av rummet och två garderober på den högra väggen. Och såklart en stor spegel på väggen mellan köket och vardagsrummet. Tilde stängde dörren. Jag bara sprang till sängen som jag redan hade paxat i min hjärna. Den som låg närmast toan och garderoberna. Jag slängde mig där. Efter det så somna jag.

{09:32}
Jag vaknade på golvet. Jag satte mig förvirrad och fick ont i huvet. Jag hade nog ramlat från sängen. Typiskt mig. Jag ställde mig upp och kollade på Tilde. Hon hade också somnat. Jag log och gick till köket. Jag tog ett glasvatten och la den i diskan. Det plingade på dörren. Jag kollade mig i spegeln. Fan va fult mitt hår var. Jag försökte fixa det på väg till dörren. Jag öppnade, pappa stod där.
"Hei pappa" sa jag och kramade honom. Han kramade tillbaka.
"Gumman, jag ska iväg och träffa några vänner, ska ni stanna kvar här på hotellet?" Frågade han
"Ja, vi ska ut sen med Marcus och Martinus" sa jag
"Har ni klickat?" Frågade han. Jag knuffade honom
"Lägg ägg" sa jag
"I farfars skägg" sa han och vi skrattade
"Ok" sa han"Här, jag kommer sent". Han sträckte 10 femhundra lappar. Det var 500€ som var lika med 5000kr.
"Som vanligt" sa jag och tog emot de.
"Va int så" sa han "Ett leende?". Jag gav honom en fejk leende. Han skrattade
"Ring så fort nånting händer" sa han "ok?" Jag nickade
"Ok" sa jag. "Hejdå". Vi gav en kram till varandra. Han gick till hissen. Jag suckade och vände mig om. Nu var det dags och väcka Tilde... men på ett original sätt. Jag tog hennes mobil.
"Vad var koden nu då?" Viskade jag. Hennes födelsedags datum. "Försök igen". Mitt födelsedags datum. "Försök igen". Alvas födelsedags datum. "Sista försök". 1111. Rätt! Jag skrattade tyst. Hon är så lätt. Jag gick in på Spotify och valde låten hon hatar allra mest i hela världen. FRIDAY!. Jag satte hörlurarna i hennes öron.
"Synd för dig" skrattade jag tyst. Jag tog på högsta volym och började filma med min mobil. Jag satte på play. Tilde skrek och tog av sig hörlurarna. Jag slutade filma och började skratta.
"Men faaaan Bella! Finns människor som vill sova!" Skrek hon och pausade låten
"Vakna latis" sa jag skrattandes
"Tänker int prata med dig" sa hon. Vi kollade på varann. Vi brast ut i skratt. Hon reste sig upp.
"Hur mycket klockan?" Frågade hon.
"Finns klocka bakom dig" sa jag och tog upp en av mina resväskor. 10:08. Jag öppnade den. Jag såg mina kläder.
"Fel" sa jag och stängde den
"Vad letar du efter?" Frågade hon
"Mina mjukisbyxor" sa jag och gick till min andra resväska.
"Men var de int i den väskan?" Frågade hon
"Nej, där finns det ute kläder" sa jag och öppnade den andra resväskan. Jag tog ut mina svarta mjukisbyxor, en Adidas tjocktröja och några Adidas Superstar skor.

 Jag tog ut mina svarta mjukisbyxor, en Adidas tjocktröja och några Adidas Superstar skor

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jag tog på mig de och la klänningen i resväskan.
"Ska vi int lägga våra kläder i garderoberna?" Frågade Tilde
"Jo men vill gå och äta frukost först" sa jag
"Ok, jag ska bara byta om" sa hon. Jag nickade och började leta efter min hårborste.
Jag kammade mitt hår och gjorde en bulle. När jag blev klar så lämnade Tilde sin klänning i resväskan och började kamma sitt hår. Jag tog bort sminket i badrummet med en våtservett och kastade den i papperskorgen. Jag gick ut och såg Tilde som borstade sitt hår.
"Gud vad vi kommer att ha roligt här" sa jag och slängde mig på Tildes säng.
"Yes I know, och vi kommer att shoppa som vi aldrig gjort" sa hon skrattandes. Jag skrattade med.
"Hur mycket har du?" Frågade jag
"Typ 700€ du då?" Frågade hon
"500€" sa jag. Hon nickade.
Efter en kvart var hon klar med att borsta håret och ta bort sminket. Jag tog rummets bricka och la den i min ficka. Sedan stängde Tilde dörren och så gick vi ner till receptionen.
"Excuse me?" Frågade jag killen som stod där man bokar hotellrummen.
"Yes?" Frågade han
"Where's the restaurant please?" Frågade jag
"Go straight there and the far left, there's a door, there is the restaurant" sa killen. Vi nickade.
"Thanks" sa vi
"You're welcome" sa han med ett leende. Asså vad bra det känns att ha fått ett A på Engelskan två år i rad.
Vi gick dit han förklarade och öppnade dörren. Vi gick till kassan.
"Hi" sa vi
"Hey, what do you want?" Frågade tjejen i kassan
"A chocolate milkshake and a toast" sa jag
"And you?" Frågade hon och kollade på Tilde
"A strawberry milkshake and a toast" sa hon
"Alright, that's 9€, please" sa hon. Tilde fick betala så hon gav henne en 5€ lapp och två stycken mynt som säkert blev 4€ då.
"Thanks, you get it in 5 minutes" sa hon. Vi nickade och satte oss vid ett ledigt bord. Helt plötsligt kom några in. Vi vände blicken på vilka det var.
Där var sista kapitlet för i veckan!!<333 Hoppas ni tyckte om den! Isf rösta o kommentera💖 Kraaam💜💎

Varför just honom...?Where stories live. Discover now