0.1 Middags nyhet 1/3

45 4 1
                                    

"Men kan du sluta!" Skrek jag och gick fram till min lillasyster Alva som var nära o reva bilden på mig och Tilde.
Jag tog den ifrån hennes händer.
"Gå nu!" Sa jag högt. Hon sträckte tungan åt mig och gick till sitt rum.
"Jävla åttaåringar" viskade jag och tejpade bilden på väggen igen.
När jag hade tejpat fast den kom pappa in i mitt rum. Jag vände mig om mot honom.
"Bella..." sa han och kollade lite i mitt rum.
"Aa?" Sa jag och la tejprullen i min lilla låda med pennor.
"Städa det fint här, Tildes familj kommer och ska äta middag hos oss" sa han
"Men det är bara Tilde och jag som ska vara här" sa jag "Hon brukar vara här även när det är ostädat"
"Jamen iallafall, det måste vara fint ikväll" sa han
"Men..."
"Och klä dig fint också" sa han. Jag öppnade munnen men innan jag hann säga ett ord så höjde han ögonbrynet.
"Okej" suckade jag. Han log
"Bra" sa han och gick. Jag kollade på rummet.
"Det var en månad sen du inte städade ditt rum Bella" tänkte jag och tog ett stort andetag"Du klarar det". Jag suckade och började städa.
{1 och en halvtimme senare}
Jag gick till min garderob. Vände mig om. Jag kollade lite runt i rummet.
"Det duger" nickade jag och vände mig om mot garderoben igen. Frågan nu var... vad ska jag ha på mig?
Jag tog fram min mobil från bakfickan och låste upp den. Jag gick in på "Telefon" och scrollade ner alla mobilnummer jag hade tills jag fick syn på "Syrran💎💗" alltså Tilde. Jag tryckte på ring. Det gav några ringsignaler och äntligen fick jag höra min bästis röst.
(T:Tilde,B:Bella)
T:Hallooo syrran. Läget?
B:Dåligt
T:Du vet int vad du ska ha på dig ikväll va😂😂
B:😂😂 Neeeej, och ni kommer om....[Jag tog mobilen ifrån mitt öra och kollade på klockan på mobilskärmen]
Om bara 56 minuter!
T: Hahaha syrran chilla lite haha ska jag säga vad jag ska ha på mig?
B: Om du vill rädda mitt liv så ja! Gärna!
T: Du vet den där vinröda klänningen som jag tog på mig på.... skolavslutningen??
B:[Jag satte på högtalare och la mobilen på byrån bredvid garderoben] Ja, ska du ha den?
T: Yesss
B: Men du... vad tycker du om klänningen som jag hade på mig på min födelsedag?
T: Den där... som var i färgen beige?
B:Aa[Jag tog ut den och började kolla på den]
T: Den var väl fin
B: Ska jag ha den på mig?
T: Ja
B: Bra, då ses vi när du kommer hit
T: Ja syns
B: Syns[Jag la på]
Jag tog av mig min pyjamas och tog på mig den.

 som var i färgen beige?B:Aa[Jag tog ut den och började kolla på den]T: Den var väl finB: Ska jag ha den på mig?T: JaB: Bra, då ses vi när du kommer hitT: Ja synsB: Syns[Jag la på]Jag tog av mig min pyjamas och tog på mig den

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Jag kollade mig i spegeln. Jag log.
"I'm so pretty!" Utbrast jag och skrattade åt mig själv. Jag tog fram hårborsten och började kamma mitt hår. När jag blev klar sminkade jag mig lite och la allt i ordning. Igen. När jag gick ner så såg jag...
Första delen av den långa berättelsen❤️ Hoppas ni tyckte om den, isåfall så tryck gärna på rösta  (Alltså stjärnan som man kan "lika" delen) o kommentera💖 Ni kan kontakta mig via instagram (säger den när vi får upp till 10 views/10 röstningar)
Jag lägger upp två delar per vecka, så nästa kommer idag 😘😘 Kraaaam💘

Varför just honom...?Donde viven las historias. Descúbrelo ahora