1.0 Varför känner jag igen efternamnet?!

27 3 0
                                    

"Sedan vi föddes" sa vi samtidigt.
Vi skrattade. Pappa började köra.
Jag kollade ut genom fönstret och såg några bilar köra. Jag tog på mig hörlurarna och satte på Ariana Grande, Into you.

~~~~~~~~~~

Vi var på kaféet på Arlandas flygplats. Jag och Tilde hade varit inne på Pressbyrån och köpt våra frappuccinos. Asså de är ju så goda!!
Jag satt och kollade på vilka "Marcus och Martinus" ellr vad de nu heter var. Jag sökte deras namn och så såg jag några bilder på de. Jag nickade för mig själv, snygga var de faktiskt.
Tilde kom fram till mig.
"Vilka kollar du på?" Frågade hon
"Några killar jag hört talas om" svarade jag och visade för henne bilderna
"De ser bra ut" sa hon. Jag nickade.
{37 minuter senare}
Vi gick i flygplanen och letade våra platser. Jag hade 13A och Tilde 13B, vilket betydde att jag skulle sitta bredvid fönstret. Yess. Jag satte in hörlurarna i mina öron igen och kände hur jag försiktigt somnade.
{När planen började landa, Tildes perspektiv}
"The airplane will start landing now" sa en tjej. Jag stängde av Ipaden. Ehm, Bellas iPad. Och la den försiktigt i hennes väska så att hon inte skulle märka nånting. När jag hade lyckats så väckte jag henne.
"Aaa??" Frågade hon trött
"Vi börjar landa nu" sa jag.
"Ahaaa" sa hon och tog ut hörlurarna. Hon sträckte sig och la både mobilen och hörlurarna i väskan. Hon kollade på mig.
"Vad har jag gjort nurå?" Frågade hon flinandes. Jag kliade mig i nacken
"OMG" viskade hon och vi skrattade
När vi landade gick vi ut från flygplanet.
~~~~
När vi hade hämtat våra resväskor från rullgrejen så gick vi ut för att träffa min faster Viktoria och min lillekusin som var 8 år och hette Daniel. Hon hade en pojkvän, en tysk pojkvän och han hade jag träffat när jag var 7 år.
Plötsligt såg en kvinna springa mot oss. Vänta... faster Viktoria!!! Hon kramade först mig, sedan Tilde och sist pappa.
"Shit vad ni växt!" Suckade hon. Vi hade ju int träffat henne i sju år. Och Tilde var också som en annan brorsdotter för henne.
Vi gick till hennes stora bil. Vi lämnade alla fem väskor där och sedan satte vi oss in. Viktoria körde och pappa satt bredvid henne. De pratade hela vägen till farmors hus.

Vi kom fram efter ca 30 minuter. Jag och Tilde klev ut ur bilen och tog våra väskor. Faster Viktoria öppnade dörren. Vi gick in. Vi lämnade våra väskor i hallen och då hörde jag steg. Ett litet barn vid samma längd som Alva gick till oss. Han sprang till mig och kramade mig.
"Heej!" Sa jag och kramade honom. Han kramade sedan pappa och sist Tilde. Bakom kom fasters Viktorias pojkvän. Jag kramade honom, jag tyckte om honom. Han var sjukt snäll, nästan som min pappa. Han kramade sedan Tilde och sist pappa.
"Nämen mina två sötnosar" sa Farmors darriga röst. Jag kramade om hennes varma kropp. Det kändes som om jag kramade mamma igen, kändes så skönt att få krama farmor igen. Hon kramade sen Tilde.
"Åh lilla Tilde, så söt som vanligt" sa hon. Jag såg hur Tilde log. Hon älskade ju min farmor. Sedan gick hon fram till pappa
"Och Patrik, du ser helt ny ut" sa hon och kramade honom
"Mamma, du ser ju yngre" sa han skrattandes. Hon skrattade med.
"Ni kan få sova i Viktorias sovrum och i mitt också, ikväll kommer det en väldig bra familjevän till vårt hus" sa mormor
"Som du Patrik känner mycket väl" sa Viktoria
"Familjen Gunn..." hann pappa säga innan han avbröts av faster Viktoria som nickade. Ett leende kom fram i hans ansikte. Vilken familj? Gunn? Vafan snackar de om?!
Jag och Tilde gick till faster Viktorias sovrum.
Shit var stor den var
"Det är dubbel så stort som mitt sovrum" sa jag
"Samma här" sa Tilde. Vi la oss i dubbelsängen som stod mitt i rummet. Fan vad vi skulle sova gott här inne. Jag la mig på den högra sidan av sängen och Tilde på den vänstra.
{kl 18:42}
Daniel väckte oss med den värsta kuddslag. Man kan se att Alva och Daniel är kusiner nu... *suck*
"Men vad är det?" Frågade vi
"Mamma säger att ni ska fixa er, familjen Gunnarsen kommer halv" sa han.
Då det är så familjen heter, Gunnarsen. Men varför kände jag igen efternamnet?
"Familjen Gunnarsen?" Undrade vi. Han nickade
"Hur mycket är klockan" frågade jag
"Jag kan int klockan än" sa han och sprang ut. Jag tog min mobil.
"Typ kvart i sex" sa jag
"Ok 45 minuter, vi klarar det" sa hon. Tilde tog av sig flätan. Hon är så fin när hon tar av sig flätor! Jag öppnade ena resväskan och tog min klänning. Min grå klänning. Jag hade köpt den i Malmö på påsklovet, jag kan lova att jag blev kär i den när jag såg den.

 Jag hade köpt den i Malmö på påsklovet, jag kan lova att jag blev kär i den när jag såg den

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tilde tog fram sin svarta klänning. Jag var med när hon köpte den. Några dagar innan skolavslutningen var det. Hon är galen i kläder och tack gode Gud att hon är rik, annars skulle hon bara bli deprimerad av att int kunna köpa as snygga kläder.

 Hon är galen i kläder och tack gode Gud att hon är rik, annars skulle hon bara bli deprimerad av att int kunna köpa as snygga kläder

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi kollade på oss i spegeln. Det enda som var fint var klänningarna. Jag kollade på Tilde. Jag suckade.
"Vi måste skynda" suckade hon. Vi tog ut smink necessären från väskorna och började sminka oss. Vi tog våtservetterna och torkade bort allt smink vi hade på oss. När jag blev klar tog jag på mig lite mascara igen. Lite ljusrosa läppstift och så var jag klar. Jag kollade på Tilde.
"Vänta..." sa hon och tog fram sin läppstift. Efter ca 1-2 minuter blev hon klar.
"Fint?" Frågade hon
"Snyggt" bekräftade jag. Hon log. Vi kollade på klockan. 18:09.
"Kan du locka mina hårtoppar?" Frågade jag
"Klart, men vad ligger locktången?" Frågade Tilde
"Jag vet int...." sa jag och gick till dörren. Jag öppnade.
"Faster?" Ropade jag
"Jaaa?" Ropade hon
"Vart ligger din locktång?" Ropade jag
"På byrån, den blå lådan!" Ropade hon
"Taaaaack!" Ropade jag och stängde dörren. Jag gick till byrån och öppnade den blå lådan. Där fanns det en locktång, en plattång och massor av hårgrejer. Jag tog locktången och kopplade den till en eltag och så började den värma. Jag satte mig på en stol och när den var tillräcklig så varm så började Tilde locka mina hårtoppar svagt.
Efter ca 15 minuter blev hon klar.
"Tycks?" Frågade hon och gav mig en spegel
"Du vore bli frisör" sa jag nöjd
Hon puttade sitt hår bort "man
Tackar" sa hon och vi skrattade. Jag stängde av den och la den på Viktorias skrivbord.
"Ska vi gå ner, de kommer om fem minuter" sa hon. Jag nickade. Jag tog på mig mina Adidas skor. Jag vet att jag hade klänning, men det är mycket skönare. Hon tog på sig sina andra Adidas och så gick vi ut.

~

"Faster, tycks?" Frågade jag. Hon vände sig om.
"Ah, ni är super fina" sa hon. Pappa kom bakom henne.
"En snurr?" Frågade han. Vi flinade åt det och snurrade
"Ni är jättefina" sa han. Faster Viktoria hade på sig sin korta beige klänning. Hon passade så bra i den.
Nån plingade på dörren.
"Jag öppnar" sa jag
Jaaaaa!!! På nästa kapitlet börjar det hända sakeeer<33 Hoppas ni gillade den så får nästa nån dag i veckan:))) Kraaam💜💎

Varför just honom...?Where stories live. Discover now