"Jag öppnar" sa jag
Jag gick till dörren och öppnade. En man och en kvinna stod bakom en liten tjej och två tvillingar typ. Men jag kände igen de, var de int Marcus och Martinus? Näää tror int det.
Pappa kom bakom mig. Han hade nog sett att jag stod framför de med handen i dörrens handtaget och bara kollade på familjen framför mig förvirrande
"Nämen hei Kjell-Erik" sa pappa och kramade mannen. Ok, att minnas: mannen heter Kjell-Erik. Ok.
Sedan kramade han kvinnan, sen lilla tjejen och sist tvillingarna.
"Men hälsa då!" Viskade pappa så att bara jag kunde höra när han ställde sig bredvid mig. Jag gav de ett leende när pappa hade äntligen ställt sig bakom mig.
"Hei!" Sa jag och försökte täcka att jag int hade en aning om vem de var. Jag kramade och skakade hand med mannen.. jag menar Kjell-Erik.
"Kjell-Erik" sa mannen
"Bella" sa jag. Sedan till kvinnan. Åh vad jobbigt! Skaka hand med alla fem?!
"Gerd-Anne" sa hon medan vi skakade hand. Att minnas: kvinnan heter Gerd-Anne. Ok.
"Bella" sa jag med ett leende. Sedan till lilla tjejen.
"Emma" sa hon med en sån gullig röst. Jag log direkt och flinade.
"Bella heter jag" sa jag. Hon log
"Vilket fint namn" sa hon
"Ååh! Tack! Din med" sa jag
"Tack" sa hon med ett leende. Jag gick till tvillingarna.
"Martinus" sa killen medan jag skakade han. Att minnas: killen med pricken över läppen heter Martinus.Okok.
"Bella" sa jag. Sedan fick jag äntligen skaka hand med den sista.
"Marcus" sa den andra killen jag skakade han med. Att minnas: killen med tofs heter Marcus. Ok.
"Bella" sa jag. Han log. Vi fick ögonkontakt. Jag slutade den och kollade på golvet istället, jag hade aldrig fått ögonkontakt med en kille sen jag gjorde slut med mitt ex. Varför fick jag det nu?! Jag gick till pappa igen och ställde mig bredvid honom, han la sin arm runt min axel som om han menade: Hon är min dotter, ingen annans.... Han gör det väldigt ofta eftersom alla som är släckt ellr vän med pappa älskar mig och så.
"Jaha det var länge sen vi sågs" sa pappa
"Ja tio år" sa mannen... Kjell-Erik "Å kolla vad Bella har växt"
"Ja, väldigt mycket, hon är väldigt lik Beate och vacker" sa pappa. Jag kände igen namnet direkt. Jag kollade på han. Han hatar att prata om mamma, varför gör han det nu?
Jag kollade på de igen
"Jag kommer fortfarande ihåg när ni tre bara satt och lekte" sa Kjell-Erik och kollade på mig och tvillingar. Vänta, har jag varit och lekt med de för tio år sen?! Alltså när vi var fyra år?! Och de heter ju Marcus och Martinus. Har jag lekt med kändisar? Aja...
"men det var nån mer va? Vad hette hon, Therese ellr nej..." sa han. Jag kollade upp på mannen, Kjell-Erik... han såg ut som om han tänkte.
"Tilde, Tilde Andersen" sa jag
"Juste ja, så var det" sa han. Tilde kom in
"Sa någon mitt namn?" Frågade hon. Såklart så fattade hon att det var familjen som skulle komma så hon skakade hand med alla.
"Jo men du Patrik, vi har fyra barn nu, Silje, Emma, Marcus och Martinus, men Silje är inte här idag... hade du inte ett till barn?" Frågade Kjell-Erik
"Jodå, såklart, Alva heter hon och hon är kvar i Stockholm" sa pappa.
Efter det så gick Emma och lekte med Daniel. Och pappa gick till soffan och pratade med Kjell-Erik. Gerd-Anne gick såklart och var med faster Viktoria.
"Tilde, Bella! Är ni snälla och köper lite dricka till ikväll?" Frågade moster Viktoria
"Det är klart" sa vi och reste oss upp från matbordet
"Marcus, Martinus, följer ni de?" Frågade Gerd-Anne. Både jag och Tilde vände oss mot de, de stod bredvid fönstret och gjorde typ ml.lys? Jag vet int men de gjorde grejer med händerna och rörde mobilen som både jag och Tilde brukar görs när vi kör ml.lys.
"Visst" sa de och la undan mobilen. Vi alla fyra tog på oss koftor och gick ut.
Jahaaaa då kom Marcus och Martinus in raaaa!!! Jag kommer köra en tävling på nästa kapitlet så var redo<33 Jag hoppas ni tyckte om delen, isf rösta o kommentera💖 Så kommer ett till kapitel i veckan:)))))<333 Kraaam💜💎
VOCÊ ESTÁ LENDO
Varför just honom...?
FanficBella Einersen är en 14årings tjej. Hon och hennes bästis Tilde ska resa med Bellas pappa till Tyskland i en månad. Bella förväntar sig en månad med bara Tilde och Sara, men man får int alltid det man vill ha. Två kända norska killar kommer i deras...