Vi vände blicken på vilka det var.
De såg ut som Lisa och Lena, men int riktigt ändå.
"Är int de Lisa och Lena?" Frågade jag. Tilde vände blicken mot de. Hon stirrade länge.
"Nej, de är lika fast det är int de" sa hon och vände sig om mot sin mobil igen.
"Sjukt lika" sa jag medan jag vände huvet mot min mobil.
En tjej kom fram till oss och lämnade en choklad milkshake, en jordgubb milkshake och två toast. Innan hon gick gav hon oss ett leende.
"Thanks" sa vi och började äta.
Efter ca 20 minuter blev vi klara och gick upp till våra rum igen.
"Nu måste vi lägga kläderna i garderoberna" suckade Tilde
"Kan vi int göra det imorrn istället?" Frågade jag och slängde mig på min säng
"Men shit va du ä lat" sa hon
"Betyder det ett ja?" Frågade jag
"Såklart, orkar int hellr" sa hon och slängde sig på sin säng. Vi skrattade.
"Vi är så lika" sa vi samtidigt och skrattade igen.{14:58}
"Ska vi börja förberedda oss?" Frågade jag och släppte blicken av mobilen. Tilde nickade. Jag gick till min resväska och tog på mig kläderna jag valde.Tilde tog på sig några jeans och en magtröja med sin svarta bomber jacka.
Jag gjorde tofs och tog på mig lite mascara.
"Ska vi dra?" Frågade Tilde. Jag kollade på klockan. 15:26. Jag nickade. Jag la min mobil i min bakficka, brickan fick Tilde ta och så gick vi ut. Vi tog hissen ner.
När vi kom fram till receptionen såg vi Marcus och Martinus stå där. Vi gick fram till de och gav de en kram.
"Heeej" sa vi
"Halllojsan" sa de och kramade tillbaka.
"Vad ska vi göra?" Frågade jag och Tilde
"Kanske gå på bio?" Frågade Martinus
"Men vi är i Tyskland" sa Tilde "Och då är allt på Tyska Dumbo". Vi skrattade
"Men vi kan väl leta på Engelska?" Frågade jag
"Jag tror int det kommer finnas" sa Tilde
"Men vad ska vi göra då?" Frågade jag
"Kanske gå runt stan, ta bilder... vad tycker ni?" Frågade Marcus
"Låter bra" sa jag
"Samma" sa Tilde
"Ok" sa Martinus. Vi gick ut. Jag gick bredvid Marcus. Och Tilde bredvid Martinus. Vi gick förbi en cykelaffär efter en stund.
"Ska vi åka cykel istället?" Frågade Martinus och kollade på cykelaffären.
"Ska vi hyra?" Frågade Marcus
"Såklart, vad annars?" Frågade han. Vi nickade. Vi gick till cykelaffären och hyrde två cyklar för att int slösa så mycket pengar.
"Jag cyklar!" Sa Marcus och Martinus samtidigt. Vi flinade åt de.
"Ni kan cykla så kan ni skjutsa oss" sa jag
"Aa, ok" sa de.
Vi åkte runt Berlin. Asså det är så fint!
{kl 20:13}
Vi stoppade vid en park. Den var tom men asfin. Alla vi såg oss runt.
Tinus och Tilde hade varit tajta hela dagen. Jag vet när Tilde kan bli kär och i vilka typer hon brukar göra det. Och Martinus var perfekt för henne.
Vi gick till en bänk. Jag satte mig bredvid Marcus. Han la sin arm runt min axel och jag lutade mitt huvet mot hans axel.
Fan vad bra det känns att vara med han.
Men vänta Bella, vad säger du nu? Känns det bra att vara med en kille? Jo, men du menar väl
int på kär-sättet? Väl? Jag menar, han och du är bara vänner. Och det är väl så det kommer att bli? Ellr?
Jahaaaa, första delen jag lägger upp för denna veckaaan<33
KAMU SEDANG MEMBACA
Varför just honom...?
Fiksi PenggemarBella Einersen är en 14årings tjej. Hon och hennes bästis Tilde ska resa med Bellas pappa till Tyskland i en månad. Bella förväntar sig en månad med bara Tilde och Sara, men man får int alltid det man vill ha. Två kända norska killar kommer i deras...