"Manusia itu ialah..."
"WOI ! Lee Tae Yong ! Bangun ! "
Taeyong bgun dripada dibuai mimpi .
Oh my madehfaker . Mimpi jah ? WTF !?gumam hati Taeyong .
"Ha? Apehal kau kejut aku ni Mark ?"
"Ni ha ! Aku beli air ni ha ! Muka kau pucat gila kot muka kau tu ! Nah "
Taeyong dgn paksanya mengambil sebotol air lutsinar itu . Lalu dia meneguk air itu tnpa baca bismillah😂🌝 .
"Eh , Yong . Asal ade sekor butterfly pinky ni tuk terbang dlm bilik ni je ? " Mark bersuara .
"Pinky ?"
"Butterfly?"
Tetiba Taeyong teringat akan mimpinya . Jin . Ya . Nama itu nama kepala otaknya skarang .
"It can't be . Tu bukan Jin ! "desis hati Taeyong .
"Y..ong ? a..sal ngan kau ni ?" tnye Mark .
Taeyong hnya mengelipkan matanya tnpa memberi sebarang respons . Omaigad. --"
Mark hnya mengeluh panjang .Tiba tiba dia bersuara "Eh ! Kau tau x Jaehyun dh blik dri Icheon ? Skarang dia keje kt Starbucks kt bndar tu .Klau kau sembuh , boleh la kita g sana enn "0
Whoaaa
Fav cousin aku tuhh . Desis hati Taeyong .
Taeyong hnya melemparkan senyuman .
++++++
"Bosan siaaa duk rumah ni !! aku sendiri x tau nk buat ape doeee ! tolong aku bangg ! Kau kan dh kejeee . kau amek cuti lgi ke !?" rungut Jisoo .
"Aku ni doktor . Klau kau sakit , aku mmg mls nk rawat kau . Biar kau rawat sndri . ha ha ha ! amacam ?"
"Jahanam punya abang . Klau unnie ade , lgi bestt enn ?"
"Ye la Jisoo woi "
"Oh yess ! I've to go .Babai , si babun "
ujar Jisoo lalu meninggalkan ruang tamu ,dimana dia rungut tdi ._."Ape kena la ngan adik aku ni . Nak kata g dating , mmg x lah sbb dia pantang sikit ngan laki . haish . tau merayau jee " ngomel Hoseok smbil gelengkan kepalanya lalu menekat punat butang remote tv untuk menonton rancangan kegemarannya "KPOP COUNTDOWN INKIGAYO ! MUSIC BANK ! " Goshhh .
"AYAMJI ! NCT 127 ! Wo wo wo whut ?' FIRE TRUCK !! DANCE MY PARTY PEOPLE !! AYAMJi !LEE TAEYONG HENSEM ! HELL , NO ! GOSH ! YUTA ! WAIT ! JAEHYUN !! WOAAAAAA" fanboying Hoseok
"GODDDDD !! JHOPE BANGTAN ! JIMINNNN ! WAI SO HUNSUMMM HAA?'"
++++
JISOO POV
Aku menuju ke Starbucks Coffee , dimana tempat aku ngan Taeyong slalu lepak weekends . God ! Why this world wasn't fair !? ih this .
Ok ! Kejap je service dia ! Brapa minit je siap coffee mocha aku . Siap ade cream agi woo . Aku mls la nk blik . There was hell . Starbucks is paradiseeee . Aku pon duduk je la kan atas krusi yg ade kt starbucks tu . Pstu enn , tetiba jee..
"Annyeong . Cik nk order pape x ? Like cakes or anything ?"
Aku berhenti menghadap iPhone aku . Lalu , aku tgk muka dia
((lell ! aku tau situation kt starbucks cmneee . butt this is just ff right ? so .. reka je la enn ?"))
"oh Gosh !"
"He's an angellllll"
"He is sooo fucking damnnn handsomee"
"tgk nametag jappp"
"ohhhh . Jaehyun nama dia "
"Fucking hensmemmmmmemmemsms"
GUMAM HATI AKUU
"S...s..sa..saya ... nk slice cake oreo yaaaaa . 1 je tau ! Btw , annyeong . Awk newbie ke ? X pnah tgk pon ?"
Eh eh ! Klau mamat hensem siap bersaya awk lgi ekkk.
"Yup . Saya newbie ! Nice to meet u , cutie ! Saya g dulu yee . Kejp lgi smpai " ujar Jaehyun smbil meleparkan senyuman yg ikhlas . Aku ni , sng je tau perangai seseorang itu . Aku tahu dgn cara org itu senyum . Aku melihat senyuman Jaehyun tg btul btul ikhlas itu . Resultnya ,
"Ok . Jaehyun ni baik orgnya . Sgt baik . Dia jujur . Slalu rendah diri . Lembut je orgnya "Aku senyum sendiri . Biarlah krim air starbucks tu melting sendiri .
Eh
Eh
Jap
Dia pnggil aku cutie enn
Kembang jp hidung ;;;)))))
2 minutes later ..
"Nah . Ni awk order kan ? "
"Yup . Thank u so much . Btw , nama awk Jaehyun ehh !?"
"Yep . Jaehyun imnida . Awk ?"
"Ouh .. s..saya Jisoo . Nice 2 meet u . "
"Please don't forget to pay it , cutie . I've to go . Jalgaa "
Aku senyum lagi .
Angel wooo .
So hansuwmmm .
Aku trus mkn cake tu . Yowwww . So sedap woo .
Lepas tu , ape lgi ? Bayar la der ! Mse kt kaunter , aku nmpak Jaehyun angkat makanan . So cute ! Mujurlaa dia x nmpak aku stalk dia ! Klu cmni . Aku dtg ke Starbucks la hri hri . Lel 😂
YOU ARE READING
❝BÜTTERFLŸ❞ [✔️]|JAEYONG NCT|
Fanfic❝BEGINNING WITH THE WEIRD BOY .❞ ➕KIM SEOK JIN ➕LEE TAE YONG ➕JUNG JAE HYUN ➕MARK LEE