19

5.4K 65 7
                                    

Nicole's perspektiv
Det knackar plötsligt på dörren och jag suckar men svarar inte. Ännu en gång knackar det.

"Lämna mig ifred!" Ropar jag och sluter ögonen. Då öppnas dörren försiktigt.
"Jag sa gå!" Ryter jag och får syn på Jake. Vad gör han här?
Förut gjorde han mig knäsvag så fort han befann sig i samma rum som mig, nu blir jag bara illamående och spyfärdig.

"Din mamma släppte in mig." Yttrar han och stänger dörren efter sig. Jag har inte berättat för mamma än att vi gjort slut. Hon skulle bli förkrossad. Hon älskar Jake som sin egen son. Kanske mer än mig till och med. Hon är som den sonen hon aldrig fick.

"Vad vill du?" Muttrar jag och ser irriterat upp på honom. Han går mot mig men stannar när jag sträcker ut handen.

"Kom inte närmre, Jake." Säger jag men ser honom inte i ögonen. Dem ljusa ögonen som jag en gång tyckt varit så vackra, så oskyldiga. Jag kunde drunkna i dem. Nu kan jag inte ens se honom i ögonen.

"Snälla, Nic." Säger han och tar ännu ett steg närmre mig och min säng. "Jag sa stanna!" Ryter jag men tyst nog för att mamma inte ska höra. Han suckar.

"Det var ett misstag Nicole. Jag skulle aldrig göra det om jag var vid medvetandet. Aldrig. Du är den enda personen som jag litar på. Det är du som gör mig levande. Snälla förlåt mig." Förut kunde jag förlåta honom för allt , men då var det ingenting jämfört med detta. Jag kommer aldrig förlåta honom för att ha varit otrogen. Det är hemskt och sånna personer förtjänar att brinna i helvetet.

"Du har inte berätta för din mamma än va?" Yttrar han plötsligt. Som sagt, hon skulle bli förkrossad. Hon älskar Jake. Jag svarar inte.

"Du borde gå nu." Säger jag och kollar plötsligt upp, in i hans ögon som nu är fyllda av skyldighet. Snabbt viker jag undan blicken igen.

"Snälla Nicole, jag ber dig. Det kommer aldrig att hända igen. Aldrig." Yttrar han. Därefter vänder han sig om och går sin väg. Det känns så frestande att förlåta honom, för alla gånger jag gjort det. Jag älskar honom fortfarande. Det är inget som går bort på några dagar men jag kan inte förlåta det här. Det är över.

Kommentera något

DIRTY KISSES Where stories live. Discover now