Nicole's perspektiv
Efter att jag blivit lämnad helt ensam i rummet låter jag försiktigt handen med mobilen i handen sjunka ner. Jag drar in ett skakigt andetag och känner inte för att vara kvar en sekund. Och lika fort som jag kommit hit stormar jag nu ut genom rummet och ner för trappan för att sedan gå ut genom ytterdörren och irriterat smälla igen den. Vem tror Jason att han är? Att han bara väller ur sig något sådant. Och ännu argare blir jag eftersom att det är Jakes bror.Jag går ensam på gatan och ser inte en enda bil i synhåll. Hela vägen hem stampar jag, arg och irriterad. Och när jag väl kommer hem så omsluts jag av värmen. Jag andas in ett djupt andetag efter jag stängt igen ytterdörren. Inte ety ljud hörs. Mamma och pappa skulle åka iväg över helgen. De skulle sova på något hotell och äta på dyra restauranger vilket gjorde mig aningen avundsjuk. Varför kunde inte jag få följa med också? Jo, för att de ville få egen tid. Och vad det betyder, fattar varenda kotte.
Med en suck drar jag av mig mina klackskor och ställer upp dem på skohyllan. Därefter går jag trött upp för trappan och sedan in på mitt rum. Jag ger klockan i mobilen en snabb blick, vilket visar att den är trettiofyra minuter över tio. Klänningen låter jag glida ner för mina ben och jag orkar inte ens bry mig om sminket när jag slänger mig med huvudet före i sängen. Jag är helt enkelt för trött för att bry mig och inte många minuter efter det somnar jag om.
YOU ARE READING
DIRTY KISSES
Teen Fiction"Du vet väl att du kommer ångra det här?" Yttrade han dovt mot mitt öra samtidigt som ett svagt stön lämnade mina läppar. "Jag vet." Svarade jag.