15

6.2K 67 13
                                    

Nicole's perspektiv
Jake är inne i duschen medan jag sitter i hans säng med mobilen i handen. Jag suckar och reser mig upp ur Jakes säng. Mina steg fortsätter till Jasons rum. Jag har kanske sett hans rum 1-2 gånger och då var det snabbt. Jag har inte kunnat granska det med blotta ögat. Försiktigt öppnar jag dörren och även att jag vet att Jason inte är i huset så kan jag inte låta bli att vara lite...rädd?

Doften av manlig parfym når min näsa och jag ser mig nyfiket omkring. Det är inte ett jättestort rum. En säng, som tar mest plats i rummet. Ett skrivbord, några hyllor och massa småprylar. Jag går mot skrivbordet och finner ett fotografi. Jag tar upp det i mina händer och mina ögon nås av en kvinna och en bebis. Det måste vara Jason. Han är söt. Kvinnan känner jag inte igen alls. Det liknar inte deras mamma, Jane. Kanske såg hon helt annorlunda ut när hon var yngre.

Jag fortsätter till en hylla och min blick fastnar på några klockor som ligger staplade bredvid varandra. Han måste verkligen tycka om klockor med tanke på hur många han har. Plötsligt flyger fotografiet ur mina händer och landar ljudlöst på golvet. Jag böjer mig ner för att plocka upp det. Min blick går från fotografiet till sängen. Det är något under sängen. Jag lämnar fotot på dess plats och går mot sängen. Det är en liten kartonglåda. Nyfiket drar jag ut den och ska precis öppna den när jag hör hur ytterdörren där nere öppnas. Snabbt försvinner jag ut ur hans rum och in i Jakes. Jag hör hur Jason springer upp för trappan och sedan in på sitt rum, stänger igen dörren efter sig. Jag bönar och ber att han inte upptäcker att jag varit och snokat bland hans grejer. Jag kan inte låta bli att tänka på vad som kan finnas i den där lilla kartonglådan.

Kommentera!!!

DIRTY KISSES Where stories live. Discover now