Ik lig nog steeds op het bed. Ik nestel me onder de dekens en wacht wel. Alles heeft zijn reden. Intussen komt Fouad binnen. 'Hee...' Hij weet niet zo goed wat hij moet zeggen. Hij komt aan mijn bed zitten en speelt met mijn haar. Ik laat het maar toe. 'Je wilt hier niet blijven he?' Ik schud met mijn hoofd. 'Weet je, het kan hier ook best leuk zijn. Er is hier een zwembad en een sportveld en een...' Ik word hier een beetje moe van. 'Fouad, mijn leven ligt in Vlaanderen. Ik woon mijn hele leven al in België, de enige reden dat ik überhaupt naar Nederland kom is omdat mijn vader hier woont. Ik kan alles niet loslaten. Mijn broer en mijn zus, ze hebben me nodig daar!' Het ziet eruit dat Fouad geraakt is door haar woorden.'Weet je, je hebt gelijk. Je kan niet in een omgeving wonen die je amper kent. Maar daar heb je mij voor. Ik kan je alles laten zien. Als je maar wilt.' Hij staat op en wil de deur uitlopen, maar hij blijft bij de deur even staan. 'Weet je, ik heb altijd al een zusje gewild.' En hij liep door de deur.
De avond is aangebroken. Ik lig inmiddels nog op me bed. De deur wordt geopend door Yusuf. Hij gooit twee koffers in de hoek en komt dan naar mij toe. 'Wat deed jij gisteravond?' Hij klinkt kalm, maar zijn ogen spuwen vuur. 'Ik was na het werk nog naar Yasmina gegaan, en ik ben daar in slaap gevallen.' Ik hoop dat hij het gelooft, want Yusuf is niet zo goedgelovig.
'Welke Yasmina?'
'Buurmeisje'
'Dalila, ik ben je enige broer. Je enige èchte broer. Waarom lieg je tegen me? Waarom zeg je niet dat je in Shisha Lounge was? Nadir heeft je gezien. Ja Nadir, ja, die ene die jou leuk vond. Hij is er kapot van dat jij rondhangt met allemaal jongens, meskien.'
Na een tijdje dringen zijn worden pas door me door.
'Weet je, jij bent mijn zusje niet meer. Zoek maar een andere broer, die zich niet voor jou schaamt.'
Hij trapt een stoel omver en loopt de kamer uit. Gebroken val ik neer. Dat zijn de ergste woorden die je kan horen van je broer. Weetje, screw it! Ik ga hier weg. Weg van dit alles. En ik weet al waarheen....