Part 8 🌸

100 7 6
                                    

Aku duduk di tempat aku dengan perasaan geram. Apa kena dengan diorang berdua tu? Pagi tadi dah bertumbuk, tadi pun nak bertumbuk?

Kau kisah sangat ni kenapa?

Ahh serabut. Aku mengeluarkan buku kosong dan mula melukis. Ya, aku akan melukis bila serabut dan aku lukis je apa yang terlintas dekat otak aku.

"Farah" aku dengar Farhan memanggil aku. Aku pandang Farhan yang berdiri di depan pintu kelas aku.

"Buat apa berdiri kat situ? Nak jadi tunggul ke?" Aku perli Farhan. Sebenarnya aku tak berniat pun nak perli dia tapi sebab geram, tiba tiba jadi macam tu.

"Farah, sorry. Aku bukan sengaja nak tumbuk dia. Kau pun tau kan aku macam mana?" Farhan duduk di depan aku sambil menghadap aku.

"Ye, aku tau. Tadi aku tak sengaja marah" Aku jawab acuh tak acuh. Tangan masih melukis benda yang aku pun tak pasti.

"Kau yakin ke tadi tu kau?" Tiba tiba Farhan tanya aku soalan yang buat aku tergamam sekejap.

"Yelah, aku lah tadi. Takkan Sarah pulak" Aku petik nama Sarah tiba tiba.

"Tapi aku tak rasa tadi tu kau. Kau takkan marah dengan benda kecik macam tadi. Selalunya kau tak ambil pasal sekeliling kau, kan?" Tanya Farhan.

Aku terdiam. Apa yang Farhan cakap tadi buat aku terfikir. Aku mana ambil kisah pasal apa yang jadi dekat sekeliling aku, aku mana cepat marah. Tiba tiba aku rasa yang tadi tu bukan aku. Betul jugak cakap Farhan.

"Entahlah Paan" Aku hanya mengangkat bahu tanda taknak fikir lagi.

"Ke kau jadi macam ni sebab Rayyan?" Tanya Farhan lagi.

"Kau kenapa nak sebut nama dia pulak?" Aku berhenti melukis.

"See, kau marah. Kau marah bila aku sebut nama dia. Kau.... ada simpan perasaan dekat dia ke?" Soalan Farhan membuatkan aku sedikit geram.

"Kau rasa aku ada simpan perasaan dekat dia ke?" Aku tanya balik soalan kepada Farhan.

"Ada" Jawab Farhan dengan yakin.

"Bukti?" Aku tanya dengan yakin.

"Tu, kau lukis gambar dia, Farah" Jawab Farhan dengan nada yang agak kecewa.

Aku tengok balik hasil lukisan aku dan,

Ya.

Aku lukis gambar dia. Aku, Farah Farisha tengah lukis gambar Tengku Rayyan Haikal.

Farhan bangun lalu meninggalkan aku seorang diri dalam kelas.

Sekali lagi, aku terdiam.

What have you done, Farah?

___________________________________

"Sha dah balik!" Aku terus naik ke bilik dan campak beg. Kemudian aku cari handphone aku.

Takde noty yang masuk.

Sah, Paan merajuk. Tapi, aku mana reti pujuk orang. Ah cuba jelah dulu.

Farah;
Woi Paan,

Tiada reaksi. Sekadar last seen je. At least bagilah bluetick, haih.

Farah;
Paan woi, reply lah.

Aku masih mencuba.

Paan;
Ape

Paan reply. Marahnya.

Farah;
Aku bukan sengaja tadi lukis gambar dia. Kau kenal aku kan? Aku lukis random lah, takde niat pun. Srs.

Pencuri HatiWhere stories live. Discover now