Part 18 🌸

90 8 0
                                    

Aku bermain dengan kuku aku. Macam mana nak start cakap dengan Rayyan ni? Harini baru aku rasa menyesal sebab cakap yang bukan bukan dekat dia semalam. Niat dia baik apa, bagi air dekat aku masa aku dahaga gila. Cuma ayat dia tu je yang buat aku sakit hati. Tapi, kau emo sangat lah Farah.

"Rayyan" Panggil aku.

"Hmm" Jawab Rayyan tanpa memandang ke arah aku. Tangan dia sibuk tengah main handphone.

"Pasal semalam, aku mintak maaf"

"Hmmm"

"Aku bukan nak perli kau, aku cuma penat waktu tu. Kalau kau kecil hati dengan aku, aku mintak maaf sangat sangat. Aku pun tak tau kenapa aku boleh cakap macam tu"

"Hmmm"

Ah, sudah. Dia buat silent treatment dekat aku. Tapi dia ni versi hmmm memanjang. Tiba tiba aku teringat akan sesuatu.

"Pasal Farhan tumbuk kau haritu pun aku nak mintak maaf jugak. Sebab aku, kau kena pukul. Pasal semalam pun, aku mintak maaf. Semua tu aku tak sengaja. Kau maafkan aku tak?"

"Kenapa kau nak mintak maaf sebab Farhan?" Haa, itu dia. Ada pun suara.

"Sebab dia pukul kau" Balas aku.

"Bukan sebab kau suka dia?" Tanya Rayyan.

"Sebab apa aku nak suka dia?" Tanya aku lagi.

"Sebab dia, handsome?"

"Kau lagi handsome rasanya" Oh My God Farah. Aku menampar perlahan mulut aku.

"Apa?" Tanya Rayyan.

"Kau dah maafkan aku belum?" Aku tukar topik. Haraplah dia pekak sekejap tadi.

"Dah kot, tapi memang betul aku lagi handsome dari dia" Malangnya dia tak pekak tadi.

Dia dengar lah Farah. Mana nak sorok muka kau ni.

"Tapi aku lagi lawa rasanya" Sekali lagi aku menampar perlahan mulut aku. Kenapa perlu keluarkan statement tu, Farah?

"Memang pun kau lawa" Jawapan Rayyan betul betul buat aku rasa panas.

Aku rasa muka aku dah jadi macam masak lemak cilik api ni.

Mama, ada orang puji anak mama lawa.

For the first time in forever.

"Haha" Aku buat buat gelak untuk menghilangkan rasa kekok.

"Nah" Rayyan menghulurkan coklat sneakers kepada aku.

Aku pelik. Muka aku macam tengah lapar ke sekarang?

Anda lapar? Makan sneakers. Tapi aku tak lapar.

"Kenapa?" Soal aku.

"Ganti untuk haritu" Jawab Rayyan.

"Haritu tu bila?" Soal aku.

"Yang dalam bas tu"

Aku dah dapat tangkap. Kejadian yang dia gigit coklat aku lepastu dia bagi balik. Aku ingat, cuma saja nak uji dia.

"Kau buat apa?" Soal aku lagi. Teruskan lakonan kau Farah.

"Aku-aku, makan kau punya coklat"

"Lepastu?"

"Three. Dah ambik je lah orang bagi" Rayyan meletakkan coklat tadi di atas meja aku.

Aku mencebik. Nak bagi pun tak boleh dengan cara yang lagi sopan ke?
"Bagi Sarah je lah" Balas aku.

Pencuri HatiWhere stories live. Discover now