Part 7 🌸

107 6 4
                                    

2.30 petang.

Sekarang ni sepatutnya waktu balik tapi petang ni ada kelas tambahan jadi kena stay dekat sekolah no matter what.

Itu tak penting.

Sekarang ni aku nak cari Farhan. Lepas je dia tumbuk Rayyan tadi, terus hilang entah kemana. Aku cari satu sekolah tapi masih tak jumpa.

Cuma satu je tempat yang aku belum cari.

Tapi, takkanlah?

Aku mengatur langkah.

Perlahan, pintu masuk aku tolak. Bunyi percikan air menandakan ada seseorang di dalam.

Aku mendekatkan diri. Daripada belakang, aku dah tau siapa yang sedang duduk di tepi kolam renang.

Farhan.

Aku duduk di sebelah dia.

Farhan tak pandang aku, walaupun sekali.

"Paan, kenap-"

"Diam" Tiba tiba Farhan bersuara.

"Paan, ak-"

"Diam, aku kata" Kalini Farhan pandang aku.

"Kau kenap-"

"DIAMLAH FARAH!" Farhan menengking aku.

Aku terkejut disebabkan tengkingan Farhan. Aku menjarakkan diri daripada dia. Aku takut.

Aku, takut.

Aku tak berani nak pandang muka Farhan. Aku takut sangat. Farhan tak pernah marah macam ni.

"Farah, aku mintak maaf. Aku takde niat nak tengking kau. Aku tau, kau fobia. Betul, aku takde niat langsung nak tengking kau" Farhan bersungguh memujuk aku yang beku di sebelah dia.

Tadi, aku datang nak mintak maaf dengan Farhan.

Sekarang, siapa mintak maaf dengan siapa ?

"Ttt..tttaaa..takkk .... takpe" Aku jadi gagap.

"Aku mintak maaf" Kemudian aku mendengar Farhan mengeluh.

Aku teringat kembali kisah kenapa aku fobia bila orang menjerit dekat aku.

2 Tahun Lepas.

"Paan, tengok tu" Aku menunjukkan ke arah kedai yang bertentangan dengan aku. Aku lihat ada jagung rebus, keropok lekor, dan banyak lagi makanan yang ada. Baru buka mungkin.

"Kau nak ke? Pergilah beli, untuk aku sekali" Farhan menghulurkan duit sambil mengikat tali kasut.

Aku yang berada di bus stop terus melintas.

Dan aku, cuai.

Duit Farhan terjatuh.

"Alah sekarang lah nak jatuh" Aku mengeluh lalu patah balik ke jalan untuk mengambil duit Farhan.

Silap aku, tak pandang kiri kanan.

Pinnn pinnnn

"WOI!"

"HATI HATI!"

"FARAH, KERETA!"

Aku pandang depan.

Kereta, dan laju.

Aku tergamam. Terkejut, dan masih tergamam.

Aku hanya pandang kereta di depan, seakan akan menunggu masa untuk dilanggar.

Pencuri HatiWhere stories live. Discover now