Part 12 🌸

94 6 0
                                    

"Nial, pass gitar tu" Aku mengarahkan Nial. Aku menghela nafas, sebelum memulakan nyanyian. Jantungku berdegup dengan kencang, hari ni aku akan luahkan semuanya. Ya, harini aku akan buat dia sedar.

🎼 Well you only need the light when its burning low, 🎼

Aku lihat dia tengah leka bermain dengan telefonnya.

🎼 Only miss the sun when it starts to snow, 🎼

🎼 Only know you love her when you let her go, 🎼

Aku menguatkan suaraku sedikit, agar dia memberikan perhatian kepada aku.

🎼 Only know you've been high when you're feeling low, 🎼

🎼 Only hate the road when you missing home, 🎼

🎼 Only know you love her when you let her go, 🎼

🎼 And you let her go, 🎼

Aku pandang ke arahnya. Masih lagi leka bermain dengan telefon. Takpe, aku teruskan nyanyian berharap dia akan memahami setiap maksud lagu yang aku nyanyikan.

🎼Staring at the bottom of your glass,🎼

🎼 Hoping one day you'll make a dream last, 🎼

🎼 But dreams come slow and they go so fast, 🎼

🎼 You see her when you close your eyes, 🎼

🎼 Maybe one day you'll understand why, 🎼

🎼 Everything you touch surely dies,🎼

🎼 But you only need the light when its burning low, 🎼

🎼 Only miss the sun when it starts to snow, 🎼

Aku lihat dia sedang memandang ke arah unggun api. Kemudian dia berbual dengan rakan barunya. Aku tersenyum.

🎼 Only know you love her when you let her go, 🎼

Tiba tiba sepasang mata milik Nurin sedang memerhatikanku. Aku membalas renungannya kembali sambil menghadiahkan senyuman.

🎼 When you let her go, 🎼

Dan aku lihat mata Farah berkaca, kemudian ada mutiara jernih yang jatuh dari matanya. Cepat cepat dia mengelap air matanya dan terus bermain dengan telefonnya.

Farah menangis ?

Aku menggenggamkan tangan. Siapa yang berani buat Farah menangis ?

______________________________________

Malam tu aku tidur bertemankan air mata. Sakit hati sebab Farhan ada simpan perasaan dekat Nurin tapi dia tak bagitau aku. Sakit hati sebab dia luahkan perasaan dia dekat Nurin depan aku. Dan yang paling menyakitkan hati bila Nurin layan aku dengan baik.

Apa dah jadi dengan dunia ni?

"Farisha, kau berangan apa? Aktiviti dah nak start dah ni" Tegur Aqish.

"Tak, mana ada berangan" Aku menidakkan kenyataan.

"Ni, kita satu group dengan 5 sains 2" Kata Aqish.

Aku mengeluh perlahan. Benda ni lah yang paling aku benci selain daripada camp fire. Jungle Tracking.

"Tapi kita kena stay dalam group yang Sir bagi haritu. Ingat tak? Yang Kim Jongkook tu" Kata Aqish.

"Oh, okay" Aku menjawab acuh tak acuh. Aku sebenarnya tak berminat sangat kalau nak buat aktivti lasak macam ni.

"Jom" Ajak Aqish.

Pencuri HatiWhere stories live. Discover now