Part 15 🌸

89 6 0
                                    

"Aku nak setiap wakil permainan conduct senamrobik ni" Arah Daniel.

"Wakil Volley ball, siapa?"

"Adam "

"Badminton?"

"Amad"

"Bola baling?"

"Arep"

"Basket ball?"

"Rayyan"

"Netball?"

"Farisha"

Kepala hotak dia.

Aku lihat gerangan yang sesuka hati merelakan nama aku. Rafiq.

"Aku taknak" Jawab aku.

"Kau kan captain netball, apa salahnya?" Balas Rafiq.

"Ramai lagi orang lain"

"Tapi orang lain nak kau"

"Taknak"

"Ala bolehlah, takde wakil dah"

"Ish, yelah yelah"

Aku merengus. Suka hati je letak nama aku, dahtu pandai pulak pujuk aku macam budak 3 tahun mintak gula gula.

Aku dengan muka pasrah habis pergi ke depan. Nampaknya bukan aku sorang je perempuan, ada Putri, Teah, dan... Sarah?

Dan orang sebelah aku ni, nak apa dari tadi pandang pandang?

Aku mengangkat kening tanda kau nak apa pandang pandang aku?

Dia hanya tersenyum.

Mencabar kesabaran aku betul mamat ni.

"Farisha, tukar tempat dengan I. I nak duduk sebelah Rayyan" Dan tiba tiba Sarah menolak aku ke tempatnya.

Aku masih terkejut lagi.

Aku yang kena tolak ni redho je lah, takpelah at least aku berdiri sebelah Putri. Kan Putri?

Aku senyum ke arah Putri.

Dan dia jeling aku. Terus aku pandang depan. Okay, Farah. Duduk diam diam jangan nak senyum sesuka hati. Putri ni pun satu, kira baik lah harini aku senyum dengan kau. Tiba tiba rasa nak high five dekat pipi Putri yang tembam tu.

Sebelah ni Sarah, sebelah lagi Putri. Dua dua memang tak akan layan aku. Jadi apa function aku berdiri depan semua orang dekat depan ni?

"Ehem" Bahuku terasa dicuit. Takkan Putri? Sarah lagi lah mustahil.

"Termenung apa? Buatlah apa yang Nial buat tu" Rayyan menyuruh aku membuat gerakan yang aku pun tak tau apabenda namanya. Chicken dance mungkin.

Aku buat je lah dengan malas. Sepatutnya sekarang aku tengah melepak dengan Aqish dekat belakang sambil bergelak ketawa. Apa malang sangat harini kena buat tarian yang entah-apa-apa dekat depan ni. Kalau aku buat tarian budak netball, okay tak?

Tapi, Rayyan yang cuit bahu aku tadi kan? Panjangnya tangan dia?

Aku pandang sebelah. Eh, bukan tadi Sarah dah tukar tempat ke?

"Sarah annoying lah" Kata Rayyan.

"Kau pun apa kurangnya" Jawab aku.

Rayyan menjegilkan mata. Acah acah nak takutkan aku.

Aku jeling dia.

Dari tadi lagi aku duduk diam. Tangan dengan kaki aku malas nak gerakkan sebab aku tak tau apabenda kejadah punya gerakan diorang buat.

Pencuri HatiWhere stories live. Discover now