Aku melangkah masuk kedalam gelanggang dengan berpakaian jersi chelsea lengan panjang, seluar track hitam, tudung bawal crepe bidang 55, dan kasut sukan. Jam menunjukkan pukul 4.55 petang. Nampak tak semangat nak menang sampai datang pun awal 5 minit.
"Awal sampai" Tegur satu suara.
Rayyan aku lihat sedang berlatih shoot bola dengan memakai pakaian basketball. Faham-faham je lah baju basketball tu macam mana. Dengan takde lengan, sampai nampak otot sasa Rayyan.
"Mimpi apa kau pakai jersi chelsea?" Soal Rayyan.
"Tak tengok ke game semalam? Chelsea menang" Jawab aku.
"So?"
"Aku nak ambik semangat menang diorang. So get ready to be the loser" Jawab aku bangga. Dengan Rayyan memang kena cakap macam ni. Takde cara lain dah.
"Jangan yakin sangat," Aku mencebik.
"4.58, Can we start the game now?" Tanya Rayyan.
Aku mengangguk. Rasa tak sabar nak kalahkan Rayyan sebab ramai orang kata Rayyan ni hebat. Rayyan pun memang banyak kali dapat anugerah best player.
Aku berdiri di hapadan Rayyan. Kepala aku dongak sikit.
"Tak sabar aku nak tengok kau menangis tak bersuara" Ujar Rayyan.
"Tak sabar aku nak pecahkan muka Nam JooHyuk kau ni" Balas aku.
Rayyan melantunkan bola, dan aku cuba untuk rampas, tapi malangnya Rayyan dengan pantas melarikan bola. Lari punya lari, sekarang aku tengah berdiri di depan Rayyan. Lagi sekali aku nak rampas bola, Rayyan membelakangi aku.
Cis.
Aku cuba lagi untuk rampas, dan itu dia, bola sekarang berada di tangan aku. Alang-alang dah ada dekat dengan gol ni, apa kata kita shoot terus?
Dan itu dia. Boek punya timing.
"1-0" Aku menepuk tangan. Bangga dengan diri sendiri.
"Not too fast, young lady" Rayyan mengejar bola yang aku dah shoot tadi, dan dia mula berlari sekeliling gelanggang.
"Apa ni weh rehat lah kejap" Adu aku. Penat aku nak kejar dia. Lari dahlah macam ada enjin dekat kaki, ke dia tabur sabun dekat bawah kasut dia?
"Baru satu point, dah nak rehat? Macam ni ke nak menang?" Rayyan memusingkan bola menggunakan jari telunjuknya sambil mengangkat kening.
Kau ingat macho ke buat macam tu?
Aku jeling dia. Aku mula mengejar Rayyan yang berlari, bertawaf sekeliling gelanggang. Dia ni boleh je kan kalau shoot je terus? Aku berhenti untuk 5 saat. Cuba untuk hirup udara segar.
Tiba-tiba,
"1-1" Rayyan tersenyum bangga.
Aaa-apa? Aku baru berhenti 5 saat.
5 saat je. Serious lah kau, Rayyan.
"Macam mana? Semput?" Rayyan mendekati aku dengan senyum sinis yang setia menghiasi bibirnya.
Aku mendongak untuk memandang Rayyan. Sekarang ni bola ada dekat tangan dia, jadi?
Jadi rampaslah.
Aku merampas dengan kasar dan dengan pantas aku berlari membelakangi dia, tapi malang tak berbau.
Hujung tudung aku terasa ditarik. Tak terlalu kuat, tapi mampu buat aku berhenti berlari sebab aku rasa rambut aku ni dah nak terkeluar dari skarf.
YOU ARE READING
Pencuri Hati
Teen Fiction"Don't make time for people who don't make time for you" Ini prinsip hidup Farah Farisha. Maksudnya, jangan ambil kisah life orang, kalau diorang tak ambil kisah tentang life kau. Tapi hanya ada seorang saja yang ambil kisah tentang dia. Putera Da...