Doslov

38 6 3
                                    

Obvykle nemám ve zvyku psát konečné slovo za příběhy, a už vůbec ne za short story. Ale tentokrát cítím, že potřebuju udělat výjimku. Nicméně, mé myšlenky jsou zmatené, nejsem si zcela jistá, jak je správně vložit do slov, a proto možná bude slovo na závěr velmi zmatečné. Ale chci, aby bylo čerstvé. 

Když jsem psala tuhle povídku (pokud to tak můžu zvát), byla jsem jako James. Byla jsem sobec. Psala jsem jí pro sebe, ne pro potenciální čtenáře. Pak vám možná nedává smysl, proč je zveřejněná. Odpověď je prostá - líbí se mi a nějak chci šířit zprávu, kterou pro mě tato povídka má. Kterou jsem jí vložila, protože jsem jí potřebovala slyšet. Ach, ta sobeckost. 

Sobeckost, která je jedním z hlavních motivů tohoto krátkého díla. Sobectví Jamese nás provází celým příběhem, a v tom vidím první zprávu. Občas si příliš nárokujeme věci, nebo lépe řečeno osoby, na což nemáme právo. Chceme je vmanipulovat k sobě, do svého světa a připoutat je. 

Ale James nakonec překonal sám sebe a vzdal se Bloom. V tom je druhá zpráva (a to ta, kterou jsem potřebovala slyšet já sama) - občas jedinou cestou ze začarovaného kruhu je zlomit ho. James se vzdal své lásky pro její větší dobro. 

Ale hlavní zpráva, alespoň pro mě, ta, kterou jsem potřebovala ze všeho nejvíc, je v reakci Bloom. Přenesla se přes ztrátu a pokračovala v životě. A byla schopná stát v tváří tvář někomu, s kým jí pojila pevné pouto, které se časem přetrhlo. Pro mě je představitelem vnitřní síly a vyrovnanosti, kterou čas od času všichni potřebujeme. 

A proč všechny ty zmatené myšlenky, které jsem sepisovala jen pro sebe, zveřejňuji? Protože věřím ve svobodu slova. A možná někdo z vás potřebuje slyšet to samé. Někdy je lepší vzdát se perfektní iluze. Realita sice nemusí být dle vašich představ, ale může být tisíckrát lepší. 

Flowers In My LungsWhere stories live. Discover now