TAEYEON POVAku melentokkan kepala aku di sisi katil dan di sisi Baekhyun . Aku risau tengok dia macam ni , badan dia panas . Aku dah letakkan tuala basah dekat dahi dia tapi suhu badan dia masih lagi tak turun .
"Jangan ... Jangan tinggalkan saya ." Baekhyun mula mengigau . Tak , aku tak pernah tinggalkan kau . Kau je yang ... buang aku .
"Saya .. sayangkan awak ." Aku segera menggenggam tangan kanan Baekhyun . Aku kucup perlahan tangan yang hangat tu . Air mata aku tiba-tiba menitis . Dah lama aku tak dengar perkataan tu keluar dari mulut Baekhyun . Aku pun sayangkan kau . Aku masih sayangkan kau .
Tak . Kau tak boleh sayangkan aku . Kau ada Junhee yang lebih sayangkan kau daripada aku .
"Saya .. tak .. tak cintakan Junhee ." Kau tipu Baekhyun . Kau tipu . Kau sayang dia . Kau perlu dia , bukan aku . Kau cuma keliru dengan semua ni .
"Saya ... nak awak .. awak sorang ." Tak Baekhyun tak ! Tolonglah jangan buat tangis aku jadi lebih rancak
"Saya .. ter .. sekat ." Aku pun sama . Tersekat macam kau . Rimas tahu tak ?
"To .. long saya ."
"To .. long , jebal ." Aku memeluk tubuh Baekhyun dengan erat . Aku menangis semahunya . Peduli apa ? Baekhyun tak sedar pun . Maaf , aku tak mampu tolong kau . Kau salah Baekhyun . Kau salah besar sebab kata yang kau tak cintakan Junhee . Aku nampak dengan mata aku sendiri betapa risaunya kau bila Junhee sakit haritu .
--
BAEKHYUN POV
Silau cahaya mentari yang menerobos masuk ke dalam bilik itu menyedarkan aku . Aku membuka mata aku perlahan-lahan . Siling adalah tempat pertama di mana pandangan aku mendarat . Siling bilik tu berbeza dengan siling bilik aku . Aku kat mana sekarang ni ?
Aku cuba angkat dari perbaringan namun ada sesuatu benda menghalang . Terasa berat dekat bahagian abdomen aku . Tangan seseorang sedang melingkari tubuh aku .
Lantas , aku menoleh ke tepi . Taeyeon tengah tidur nyenyak dengan kepalanya dilentokkan di sisi katil . Macam mana aku boleh ada dekat sini ?
Ah ! Malam tadi .. aku .. aku mabuk . Aku meraup wajahku dengan tangan kiri memandangkan yang sebelah lagi terhimpit dengan kepala Taeyeon .
Aku mengamati pemandangan di sisi aku sekarang ni . Cantik . Aku suka . Kan bagus kalau pemandangan ni takkan hilang buat selama-lamanya . Terima kasih untuk pelukan ni .
Perlahan-lahan aku cuba berbaring mengiring menghadap Taeyeon .
"Cara awak tidur , sama macam dulu ." Gumamku lalu tersenyum sendiri . Mungkin kalau aku tak buat kesilapan bodoh tu , sekarang ni mesti Taeyeon tengah baring sebelah aku dan bukannya macam ni .
Hampir lima belas minit aku tunggu barulah bidadari dekat sisi aku ni terjaga . Perlahan-lahan dia cuba membuka matanya .
Aku tersenyum memandang Taeyeon yang seperti terkejut melihat aku . Cepat-cepat Taeyeon mengalihkan tangannya yang melingkari tubuh aku .
"Aw .. Awak dah bangun ?" Soalnya . Aku tidak menjawab . Aku cuma mengamati wajah Taeyeon yang cantik tu .
"Awak ada rasa sakit tak ?" Aku mengangguk perlahan .
"Sakit dekat mana ?" Taeyeon mula gelabah . Sama macam dulu .
Aku mencapai tangannya lalu menarik dan meletakkannya di dada aku . Taeyeon memandang aku dengan pandangan kosong .
"Sini ." Kataku mendatar , tak berkedip memandang ke dalam anak mata Taeyeon . Hati aku sakit sekarang ni . Parah . Kau tak nak rawat ke ?
Taeyeon menarik tangannya semula teragak-agak . Dia mengalihkan matanya dari aku dan mengetap bibir .
"Sa .. Saya buatkan teh panas untuk awak . Tunggu sekejap ." Katanya dengan suara bergetar . Dia mula mengangkat punggungnya namun aku pantas merentap tangannya membuatkan Taeyeon terjatuh ke atas aku . Muka aku dan muka Taeyeon hanya berjarak lebih kurang 3 sentimeter .
Kami berdua kaku , tak bergerak . Hanya mata yang berfungsi sekarang ni . Jantung aku pulak rasa bagai nak meletup .
TAEYEON POV
Aku tak tahu nak cakap apa . Aku tak mampu bergerak dan aku nak kekal macam ni . Mata aku dan mata Baekhyun saling bertemu . Aku rasakan macam nafas aku terhenti .
Tangan Baekhyun perlahan-lahan melingkari tengkuk aku . Aku memejamkan mata . Dia menarik aku dan bibir kami bertemu buat sekian lama .
(Ahhh ! Saya .. tak sampai hati uhuhu . Ikenod !! Ikenod !!)Tak . Apa yang kau buat ni salah Taeyeon .
Aku segera bangkit lalu berlari keluar . Aku bersandar di muka pintu . Sekali lagi , aku menangis pagi-pagi ni . Maaf Baekhyun , aku tak sengaja .
--
Dengan langkah dan hati yang berat , aku menghampiri Baekhyun yang sedang duduk bersila di atas katil aku .
"Nah teh panas untuk awak ." Kataku tanpa memandang Baekhyun .
"Gomawo ." Aku senyum pendek lalu mengangguk .
"Ma .. Malam tadi , saya ada buat apa-apa ke dekat awak ?" Baekhyun menyoal . Dia memandang aku . Secara tak sengaja , aku pun terpandang dia . Cepat-cepat aku tunduk ke bawah .
"T ... Tak . Tak ada apa-apa ." Aku menipu Baekhyun . Kau nampak tak Tae ? Setiap bait perkataan yang keluar dari mulut dia sendiri pun dia tak ingat inikan lagi nak maksudkannya . Hm .
Tapi , kalau semua yang dia cakap tu betul macam mana ?
"Maafkan saya sebab menyusahkan ." Baekhyun menghirup teh panas buatan aku .
"It's okay ."
"Terima kasih untuk semuanya , saya balik dulu ." Kata Baekhyun lalu melangkah pergi meninggalkan aku .
Kalau lah aku ada kuasa untuk putar kembali waktu ..
TBC
YOU ARE READING
Silent Killer (Beautiful Liar) | BaekYeon
FanfictionSatu tindakan bodohnya yang memakan diri sehinggakan dia terperangkap dan dibelenggu kesilapan lalu . Tatkala amarah dan benci mula menguasai habis hidupnya menjadi kucar kacir . Namun , masihkah ada peluang kedua untuk dia menebus silapnya ? Cover...