11-Jauh

842 104 2
                                    

TAEYEON POV

"Baekhyun cari kau ."

"Baekhyun cari kau ."

"Baekhyun cari kau ."

Ah ! Gila ! Asyik ayat yang sama berulang dalam kepala aku . Satu hari tak dapat fokus dengan kerja aku . Berita yang Junmyeon bawa pada aku memang tak menyenangkan langsung !

"Kau kenapa ?"

Soal Ravi . Aku memandangnya yang sedang duduk berhadapan dengan aku di meja bulat itu .

"Entahlah ."

Balasku endah tak endah . Malas sebenarnya aku melayan perasaan ni , tapi itulah . Perasaan pulak yang menguasai aku . Adakah benda ni bermakna yang aku masih lagi belum keluar dari kepompong lama ? Kepompong ...... ah ! Benci betul aku mengungkitnya .

"Kalau kau ada masalah , cerita dekat aku . Aku sentiasa ada dan sedia dengar masalah kau ."

Ravi memandang ke dalam anak mataku . Pandangan dia tu ... Lain sangat . Ah ! Kau tengok ! Aku tiba-tiba keliru dengan semua benda . Tapi , kata-kata Ravi sebentar tadi memang buatkan aku tersentuh .

Tapi ,

Maaf . Aku tak bersedia dan tak suka buka cerita hitam aku pada orang lain . Benci sebenci bencinya ! Nanti apa pulak yang Ravi fikir , fikir aku mintak simpati dia . Buat malu je !

"Tak ada apa-apalah ."

Balasku menafikan dakwaan Ravi mengatakan aku dalam dilema .

"Aku risaulah tengok kau macam ni . Tak pernah-pernah pun tau kau murung seharian . Benci lah tengok muka monyok kau tu ."

Susahlah nak senyum dalam keadaan serabut macam ni . Kau apa tahu ? Hidup kau 24 jam happy .

"Kau tak payahlah risau sangat . Aku okey . Aku okey dan aku okey !"

RAVI POV

"Kau tak payahlah risau sangat . Aku okey . Aku okey dan aku okey !"

Macam mana aku tak risau kalau tengok kau gelisah je sepanjang hari .

"Kau tipu ."

Aku menarik muka .

"Alaa Ravi . Betullah buat apa aku nak tipu kau ."

"Kalau kau anggap aku ni kawan mestilah kau cerita ."

Herdikku dingin . Maaf . Bukan aku marahkan kau cuma , aku nak "pancing" kau cerita hal yang sebenar . Tengok kau murung macam orang baru putus cinta , buatkan aku stress .

"Aku okey ! Berapa kali aku nak cakap yang kau tak perlu risau ."

"Macam mana aku tak risau kalau tengok orang yang aku sayang bermasam muka sepanjang hari ?!"

Kataku dengan suara meninggi sedikit membuatkan Taeyeon terdiam . Maaf kalau kau berkecil hati . Tapi , tengok kau muram sepanjang hari silap-silap boleh buatkan aku sakit jiwa fikirkan kau .

"Tak ... Ravi bukan maksud aku tak nak--

"I love you and I hate it when you're sad like this !"

Sambungku lagi . Semua kakitangan hospital yang berehat di kafe mengalihkan perhatian ke arah kami .

"Kau ... Kau cakap apa tadi ?"

"Saranghaeyo . Saranghandagoyo . Jeongmal saranghae ."

Cukup ? Atau kau perlukan lebih lagi ?

Aku dah pendam lama . Kau apa tahu ?

"Ravi , kau tipu aku kan ? Kalau ya , this is not funny okay ?"

Kau salah .

"Tak . I really mean it ."

Ya . Semua perkataan yang aku sebut tadi memang aku maksudkan . Mendalam sekali . Kau tahu ? Tak .

--

TAEYEON POV

"Tae ?"

Suara Aunty Nayoung memanggil aku dari luar kedengaran .

"Masuklah , pintu tak berkunci ."

Wajah Aunty muncul di balik pintu . Dia tersenyum manis . Senyumannya memang persis macam mama aku dulu .

"Tae ."

Dia melabuhkan punggung di atas katil aku . Nampak reaksinya macam nak bincang sesuatu . Serius .

"Ada apa Aunty ?"

"Kamu .... ada masalah ke ?"

Soalnya . Memang muka aku ni nampak macam perempuan yang bermasalah ke ?

"Awak memang tak pandai menipu ."

Ya . Betul kata Baekhyun dulu . Aku memang tak pandai menipu . Aku tak pandai sorok perasaan aku . Aku tak pandai kawal perasaan aku . Aku tak pandai buat 'fakesmile' depan orang lain . Susah tahu tak ?

"Ma ... Mana ada apa-apa aunty ."

Aku melarikan anak mata aku daripada memandang aunty ke buku yang berada dalam genggaman aku .

'Gone with the Wind' tajuknya . Buku yang Baekhyun belikan untuk aku . Hmph ! Samalah macam dia . Tinggalkan aku dan pergi ikut angin kemarahan dia .

"Hmmm . Yelah ."

Katanya lalu bangkit dari tempat duduk . Aunty mengatur langkah keluar dari bilik aku .

"Aunty ."

Langkahnya mati , lalu dia menoleh semula memandang aku . Tanpa aku sedar , setitis air jernih mula turun perlahan .

Aku tak dapat tahan lagi perasaan aku . Kalau boleh , aku nak pendam dan tanam sedalam dalamnya perasaan ni . Sekali lagi , aku sakit .

"Tae , gwenchanayo ?"

Makin lama makin deras air mata aku mengalir . Aku dah tak larat nak berpura-pura yang aku tak apa-apa .

"I .. I miss him . I miss him aunty . I really miss him ."

Ya . Aku rindukan dia . Aku rindukan Baekhyun . Selama ni , aku cuma menipu diri aku sendiri . Otak aku kata , aku benci sedangkan hati aku ... hati aku masih sayangkan dia .

"Uljimayo . Kamu tak boleh macam ni ."

Macam mana ? Aku pun tak nak macam ni . Ni bukan yang macam aku rancangkan . J

Jauh sama sekali .

TBC

Silent Killer (Beautiful Liar) | BaekYeonWhere stories live. Discover now