Thank you for the beautiful cover xxfckai88 really sorry because my wattpad couldn't do the dedication. I dont know what is the problem.. :')
BAEKHYUN POV
1 minggu selepas Taeyeon meninggalkan bumi Korea ni . Aku tak tentu arah . Aku terlambat dalam semua hal . Aku terlambat untuk sedar akan perasaan aku sendiri . Aku terlambat untuk menerima kehilangan Nayeon dan .. aku terlambat halang Taeyeon daripada pergi tinggalkan aku . Lembab betul !
Jadi ,
Siapa yang tak guna sekarang ? Taeyeon ? Atau aku ?
"I need you Tae . I really need you . Deutgo issnayo ? (Are you listening ?)"
Kalau lah , kau dengar luahan hati aku sekarang ni , adakah kau akan balik dan tinggal dengan aku semula atau ... kau akan tinggalkan aku jugak ? Baliklah ! Jebal ! Aku sakit ni Tae ! Sakit terlalu rindukan aku ! Maafkan aku . Jeongmal mianhae .
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-24 July 2015
Sebulan berlalu dengan begitu cepat . Dan aku ... masih lagi sendiri . Jujur , setengah bulan pertama , aku alami kesukaran . Kesilapan aku dalam membuat keputusan drastik tu asyik menghantui aku .
Tapi , aku gagahkan diri jugak jalani hari-hari aku seperti biasa pada setengah bulan terakhir . Bak kata mama "sampai bila aku nak macam ni ?"
Kenapa ? Sebab Taeyeon . Macam mana kalau satu hari nanti Taeyeon balik ke sini ?
Dia nak ke tengok aku tak terurus ? Dia nak ke tengok aku sakit ? Dia nak ke tengok aku tak hensem , tak segak macam dulu lagi ?
Mesti dia tak nak . Kalau dulu , aku jatuh sebab dia dan sekarang aku bangkit atas sebab yang sama . Iaitu , Taeyeon .
"Jauh mengelamun . Fikirkan saya ke ?"
Junhee menyentakkan aku . Secawan espresso diletakkan di atas meja aku lalu dia tersenyum lebar hingga menampakkan baris giginya yang putih itu . Manis .
"Ada je ayat nak mengusik saya ."
PA aku ni nakal bukan main lagi . Hari-hari ada je idea nak mengusik aku . Itu yang buatkan aku senang dengan perangai dia . Tak terlalu formal .
"Espresso special untuk boss tersayang , Byun Baekhyun ."
Tengok tu . Kaki mengusik aku je . Nakal betul ! Aku gigit baru tahu . Hm . Aku meneguk espresso yang dibuatnya .
"Sedap kan ?"
Soalnya lalu mengangkat sebelah keningnya . Berlagaklah tu . Entah macam mana papa boleh lantik dia jadi PA aku . Now , siapa kisah ? She's my favourite PA , Choi Jun Hee .
"Sedap sangat .. Erm .. petang ni kamu ikut saya ke mall , aracchi ?"
"Nae ?"
Junhee mengerutkan dahinya . Haih . Anak siapa lah ni ? Tak kiralah buat mimik muka macam mana pun , dia tetap comel .
"Saya nak beli kemeja baru , tie baru , kasut baru dan ... awak ikut jelah . Tak payah banyak tanya ."
"Okay boss !"
Jawabnya lalu membuat tabik hormat dengan penuh semangat pada aku . Sekali lagi , dia comel , sampai aku pun boleh tergelak tengok gelagat Junhee .
--
"Apa ni boss ? Tak ngamlah dengan boss ."
Junhee tiba-tiba membuka mulut dan menunjukkan reaksi tak puas hatinya pada tie yang tersarung di leher aku . Hm . Siapa boss sekarang ni ? Aku ke Junhee ?
YOU ARE READING
Silent Killer (Beautiful Liar) | BaekYeon
FanfictionSatu tindakan bodohnya yang memakan diri sehinggakan dia terperangkap dan dibelenggu kesilapan lalu . Tatkala amarah dan benci mula menguasai habis hidupnya menjadi kucar kacir . Namun , masihkah ada peluang kedua untuk dia menebus silapnya ? Cover...