3

296 37 5
                                    

"Cože?! Ne! Ne, ani náhodou!" 

"Heiwajima-san." pokračoval klidně Shiki. 

"Ne!"

"... Nechtěl jsem, ale v tom případě je to rozkaz." pokrčil rameny Shiki.

"...! I tak odmítám!" odsekl Shizuo.

"Heiwajima-san."


O tři hodiny později


"Cože?! Ne! Ne, ani náhodou!" 

"Orihara-san." Shiki si udržel klidný hlas. Dnešek je náročnější, než by očekával. 

"Ne! Odmítám mít to monstrum u sebe!" 

Shizuo sebou trhl, ale jinak nezareagoval. 

"To vymyslel ten blbec Akabayashi, že jo! Tsk! Jistě, má to pár výhod, ale stejně!"

"Výhod?" zeptal se Shiki.

Izaya se jen ušklíbl. Díky tomu všichni přítomní pochopili, že se nejedná o výhody pro Shizuu. 

"Shiki-san, ze všech lidí! Proč zrovna Shizu-chan?!" 

"Jako jediný je schopen to zvládnout." 

Izaya si znechuceně odfrkl. "Já se o sebe dokážu postarat sám!" 

"Jen si hlídám své zdroje, řekněme. Berte to tak, Orihara-san."

 "Tsk!" 

Na chvíli nastalo ticho, ve kterém si Shizuo s Izayou vyměnili otrávené pohledy. Ani jednomu se to nelíbilo. 


O další dvě hodiny později


"Ne, to ty mě poslouchej!" vyštěkl Izaya. "Nehodlám se ukazovat s tebou za prdelí!"

"Jenže Shiki řekl, že...!"

"Já sakra vím, co řekl Shiki-san! To ale neznamená, že ho budu poslouchat!"

"Já ano! smiř se s tím!" zavrčel Shizuo. 

Následné tíživé ticho přerušila až Namie, která po celou dobu, již od Shikiho příchodu, seděla za stolem a pracovala. " Hele, vy dva! Můžete si laskavě svoje problémy jít řešit jinam! Mám ještě dost práce a ráda bych to dodělal v klidu!"

"Namie!" začal podrážděně Izaya, ale byl rychle přerušen.

"Ty pokud si nepohneš, budeš mít zpoždění a přijdeš o zakázku!" 

"Kdy se z tebe a Shiki-sana stali mí rodiče?!" zasyčel Izaya znechuceně, než vyrazil k východu. O tu zakázku vážně nechtěl přijít. Záměrně zabouchl Shizuouvi dveře před nosem, ale k jeho zklamání se Shizuo nenaštval. V klidu si otevřel a v tichosti ho následoval. 



"Jak ty si to vlastně představuješ?!" zabručel Izaya.

Shizuo už otvíral pusu k odpovědi, ale nakonec jen pokrčil rameny. "Prostě tě budu hlídat."

"Ale jsi si vědom toho, že pokud by na mě teď někdo vystřelil, nezachráníš mě, že?" 

Znělo to vážně divně pro oba. Shizuo a zachrání Izayu... Oba se otřásli.

"To je problém budoucnosti." řekl nakonec Shizuo. 

Izaya nad jeho odpovědí protočil oči. Šlehl pohledem po dvojici, která se zastavila a zůstala na ně hledět. Po spražením Izayovým pohledem se ale rychle vydali zase na cestu. 

Po chvíli ale informátor přestal s házením vražedných pohledů po ostatních. Až příliš moc lidí se zastavovalo a zíralo na ně. Snad poprvé, co mu lidé přišli otravní! 

Ale může se jim divit? Dva největší nepřátelé kráčejí vedle sebe bez snahy si navzájem ublížit...


*-*


"Shizu-chan, přines mi šestou zelenou složku zprava. Je to třetí police odspoda." ozval se Izaya od monitoru, když Shizuo vstoupil do místnosti.

"Zapomeň, nejsem tvoje asistentka." zavrčel Shizuo. "A taky jsem ti snad jasně říkal, ať vypadneš od toho okna!" 

"Přestaň tu práci brát tak vážně! Je to divný!" zaprskal informátor. 

Shizuoci začala na spánku tepat žilka. "Přenes si to jinam, jinak to udělám já!"

Izaya mu vzdorovitě pohlédl do očí."Neodmlouvej! Shiki-san řekl, že mě máš poslouchat!"

"Ne, řekl, že tě mám udržet na živu." S těmi slovy došel ke stolu, u kterého seděl Izaya. 

Ještě notnou chvíli se štěkali, když tu náhle Shizuo popadl stůl a aniž by se zajímal o věci na něm, zdvihl ho do vzduchu. 

"Shizu-chan! Ty blbče! Co si myslíš, že... Hya~!" vyjekl Izaya, když Shizuo do druhé ruky popadl židli, na které seděl informátor a také ji zdvihl. 

Dalo by se mluvit o zázraku, že veškeré dráty vylétly z přípojek, aniž by se cokoliv pokazilo. A také, že ze stolů nic nesletělo.

"Shizu-chan!" vyštěkl Izaya. Držel se zuby nehty, aby nespadl na zem. "Za tohle zaplatíš!" Shizuo ho má chránit, takže to Izayu celkem dost zvýhodňuje. 

Shizuo hodil Izayu na zem a poté o něco opatrněji, položil i nábytek. Tentokrát dost daleko od oken. Zatímco Izaya prskal, Shizuo přinesl i druhý stůl. Pro jistotu přenesl i Namiin. 

"Naposledy ti říkám!" vrčel Shizuo."Budeš se držet dál od oken!"

Izaya, který ještě stále seděl na zemi, na něho podrážděně pohlédl. "Nic horšího mi shiki-san nemohl udělat!" zasyčel.

"Už se stalo, tak si koukej zvyknout!" odsekl Shizuo. Poté se otočil a opět se dal na prohlídku bytu. Na jeho vkus byl až příliš velký. Jak tady má sakra toho zmetka ochránit?!

Izaya zapojil elektroniku, než se usadil v židli. Tohle si Shizu-chan pěkně vypije! Informátor na něj v duchu nadával, zatímco se snažil obnovit stránky na počítači. V hlavě se mu ale nezrodil žádný plán pomsty, ale ono to přijde... ve správný čas a to pak Shizu-chan bude litovat, že kdy souhlasil s Shikim...

Strážce [Pozastaveno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat