Izaya sebou prudce trhl. Zamžoural do tmy a chvíli trvalo, než se ujistil, že podle hodin jsou čtyři ráno. V momentě, kdy se začal sám sebe ptát, co ho sakra probudilo, dostalo se mu odpovědi. Tichem domu projela hlasitá rána spojená s bolestivým výkřikem.'To nebyl Shizu-chanův hlas.' prolétlo Izayovi hlavou, zatímco vybíhal z pokoje, ozbrojen pro něj typickými noži.
"Ty zasranej hajzle, drž hubu nebo vzbudíš toho zmetka! Nehodlám poslouchat ten jeho otravný hlas takhle po ránu!"
Tohle byl Shizu-chanův hlas. Izaya se zastavil na úpatí schodiště a s jistým zájmem a pobavením pozoroval situaci před sebou. Shizuo stál u trosek skříně, ze kterých za límec vytáhl jakéhosi chlapa.
Neznámí se celý třásl strachy, pravděpodobně nečekal, že má Orihara tak nebezpečného hlídacího psa. Očividně měl za sebou nepěkný zážitek, ještě před hozením proti skříni. Důkazem tomu bylo všemi barvami duhy svítící oko.
Krom skříně byl mimo provoz i stolek u gauče a vlastně i kus samotného gauče. Díky Shizu-chanově síle ležel nenávratně rozdělen.
"Kde je ten druhý?!" vyštěkl Shizuo. Tohle donutilo Izayu zpozornět.
Neznámí cosi zachroptěl. Shizuo to hold s jemností v některých věcech neuměl a on měl teď problém se díky tomu soustředit.
"Oi Shizu-chan, co se to tady děje? Pořádáš párty beze mne?"
"Tsk! Ty jsi ho vzbudil!" zavrčel na neznámého Shizuo. Poté se otočil na informátora. "Opravdu si myslíš, že něco zmůžeš těmi svými párátky?!"
Izaya se jen ušklíbl. "K věci, Shizu-chan, kdo to je?"
"Zeptej se ho sám." odsekl Shizuo, který stále odmítal rozkazy z černovláskovi strany a odhodil neznámého, který neohrabaně dopadl k patě schodiště.
"Buď hodný, je to náš host."
Místo toho, aby sešel dolů, jak původně Izaya zamýšlel, prudce se otočil. Jeho instinkty ho nezklamaly, za jeho zády se zjevil druhý útočník, kterému nyní čelil.
Izaya uskočil před smrtící ránou, měl však co dělat, aby neuklouzl na prvním schodě. Zkušený informátor se tím nenechal rozhodit, takže byl během chvíle připraven čelit dalšímu útoku.
Setinu vteřiny na to kolem prolétl část gauče, který srazil neznámého útočníka. Ihned ho tím dostal do bezvědomí.
"Shizu-chan! Přestaň mi ničit nábytek!"
"Drž hubu a zalez zpátky do postele!" zavrčel Shizuo, zatímco kráčel po schodech nahoru.
"Na to teď není čas, musím si promluvit s těma dvěma."
"Ty jdeš spát! Nehodlám tě trpět v takovou hodinu!"
"Já už teď neusnu, takže budu dělat něco užitečného!"
Shizuo se překonával, aby ho nepraštil. Bez dalších slov, jelikož ty byly očividně zbytečné, popadl Izayu, přehodil si ho přes rameno a odnesl ho do ložnice.
Veškeré protesty z Izayovi strany byli vcelku k ničemu. Nezapůsobil ani nůž, který Izaya bodl Shizuovi do paže.
Bez zájmu ho Shizuo hodil na postel a než se stihl Izaya vyhrabat z pod dek, zavřel dveře.Aby se ujistil, že dá informátor pokoj, postavil před dveře skříň.
Pro Izayu nebylo úniku. Nepomohlo jak zatlačení na onu skříň, tak ječení a Shizu-chanovu adresu. S blonďákem to nehlo. Pustil ho až v době, kdy normálně Izaya vstával. No možná trochu později, jelikož si Shizuo užíval ten klid.
ČTEŠ
Strážce [Pozastaveno]
Fiksi PenggemarZ jistých důvodů dostane Shizuo výpověď. Když už to vypadá pro Ikebukurské monstrum bledě, ohledně nalezení nové práce, zjeví se odnikud Haruya Shiki. Práce to vlastně není špatná... Jen kdyby pro Shikiho nepracoval jistý informátor. PS: Není příto...