Kendine Saygı

56 4 0
                                    

Kendine saygı bakınca çok kapsamlı çokta çelişkili birşey aslında.Ama ben çelişki kısmını yazmıycam.

Kendimizi bilmeye başladığımızdan beri hatta daha bebeklikten beri konuşulan bir saygı konusu var.Ama ben hatırladığımız yerden devam etmek istiyorum cümlelerime herkez büyüklerine saygı küçüklere sevgiyi öğrettiler başta ailemiz olmak üzere bizden büyükler,akrabalarımız falan işte.Çocuk yaşımızdan beri evet bahsi geçen kendinede saygı oldu elbet.Olmasına rağmen bunu herşeyi anlayabilicek,tam anlamıyla eleştiri yapabilicek bir yaşa geldiğinde anlıyorsun.O zaman da dinliyosun ama yaşın büyüdükçe kelimelerin anlamının ne demek olduğunu yaşayarak anlıyorsun.

En başta kendini sevmelisin,en başta kendine saygı duymalısın...Duymalısın ki karşındaki;Aileni,büyüklerini,arkadaşlarını,sevdiğin kişiyi daha güzel sevebil.Daha anlayışlı olup dediklerini anlayıp kırıcı olsa dahi uygun dille karşılık verebil saygını kaybetme.Eğer karşındaki kişilere saygın ve sevgin azalmışsa dönüp önce kendini eleştir.Çünkü karşındaki kişilere saygın,sevgin azalmışsa sendende birşeyler eksilmiştir.Başkalarının sinirini,öfkesini bir başka kişiden çıkarma.Kırma,incitme çünkü seni kıran kişi veya kişiler onlar değil,öfkeni kontrol et.Seni kıranı da incitme kendinden birşeyler eksilmesini istemiyorsan eğer en uygun dille anlat.Anlamıyorsa tekrar anlat bu kezde anlamassa yapabilceğin birşey kalmamıştır oda onun seçimi.Geçen bölümdede bahsettiğim birşeyle aslında çelişkili,çelişkili demeyelim de ilişkili bir konu bu.Eğer sen kendin olarak kendini sever ve kendine bu şekilde saygını kaybetmezsen inan karşındaki kişinin düşündüklerini iyi veya kötü saf bir şekilde görebilirsin.Ve ona göre ağırlığını koyabilirsin.Eğer bir insan kendinden vazgeçip başkalaşırsa artık kendini sevmiyor ve kendine saygı duymuyor demektir.Kendine saygı duysa başkalamaz çünkü bir insan.Kendini seviyor olsa kendinden vazgeçmez.Bunları yaparken daha iyi olduğunu sanıp,karşındaki kişiyi inciterek iyi birşey yaptığını zanneden insanlarda var.Ama başta şunu düşünmüyolar sen karşındakini ne kadar kırarsan o kadar kaybeder,kaybettikçede kendinden eksilirsin.İşte en önemliside bu.Hayat kısa kendini sev hayat kısa kendine saygı duy.Ve hayat kendine mutsuzluk,huzursuzluk eklemek için çok fazla kısa.Mutlu olmak için mutlu et.Sevebilmen için kendini sev.Saygı duyabilmen için kendine duy.Sen sen ol ya başkasına bürünme kendinden vazgeçme.Şuan hayttasın mucize gibi birşey değil mi ? İnanın hayat başkası  olmak içinde çok kısa.Ne kendinden kendinden vazgeç.Ne de kendini sevip,saygı duymaktan ve karşındakileri sevip onlara saygı göstermekten.Çünkü mutlu olabilmen için gerekli olan şeyler çok basit.Evet hepimizin hayatında kötü şeyler de var çok farklı şeylerden hemde ama hayata dönüp gülebilmek bizim elimizde.Çünkü  her kışın bir yazı var,her kışın sonrasın rengarenk ışık saçan baharları var..Ve birde kendine iyi gelen birşey daha çocuk kalmak.Ama gerektiği yer ve gerektiği zamanda.

Kendini sev mutlu ol.İnsanları sev mutlu ol.Ve görebilmek için o rengarenk ışık saçan baharı gelsin diye bekleme kışı bahara çevirebilsin.Bende gerektiğince bunu yapmaya çalışıyorum ve daha mutlu oluyorum.Bunu okuyup hayatına mutluluk eklebiliyosan önce kendine teşekkür et.Kendinle mutlu ve esen kal...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 03, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Mutluluk ve YaşamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin