#bab1

195 3 0
                                    

Tan Sri Kamal adalah sekarang usahawan yang sgt dikenali di Malaysia.Beliau sorang yg rajin bekerja dan akhirnya beliau telah berjaya memiliki sebuah syarikat yang terkemuka di Malaysia.Beliau sering di jadikan idola oleh usahawan muda yg baru mula bertampak dalam bidang perniagaan.Beliau mempunyai 3org cahaya mata dan kesemuanya adalah putera,nama mereka ialah Dato Hisham,Dato Rizal.Mereka juga telah belajar bidang perniagaan hingga keluar negara.Tan Sri Kamal telah kehilangan Isteri tercinta ketika anak terakhirnya iaitu Dato Ahmad berusia 16 tahun.Masa berlalu dengan sekelip mata semua anak-anak Tan Sri Kamal telah mendirikan rumah tangan dan semua mempunyai cahaya mata dan kesemuanya putera.Tan Sri Kamal telah menghidapi sakit jantung.Pada suatu hari Dato Hisham terlalu memikirkan ttg harta Tan Sri Kamal.Dato Hisham takut semua harta tidak menjadi hak dia.Pada suatu hari Tan Sri Kamal sedang sibuk didalam biliknya,tiba-tiba Dato Hisham memasuki bilik Tan Sri Kamal sambil berkata "ayah...sham nk ayah sign surat-surat ni"sambil mencampak surat itu di atas meja Tan Sri Kamal."what's wrong with you.I'm busy now.Why are you so rude with me.Don't forget I'm your father.Kenapa tiba-tiba nk marah ni,jab ni bukan surat utk bg semua harta ayah dkt sham ke?"kata Tan Sri Kamal yg tidak faham dengan perangai Dato Hisham."Yes,Sham nk ayah sign semua ni,ayah tahu x sham bersusah payah naikkan syarikat ni but what I have nothing"kata Dato Hisham dgn angkuh dan meninggikan suara kepada ayahnya."Apa?bersusah payah"Tan Sri Kamal hanya tersenyum dgn kata-kata anak sulungnya itu,tetapi di dalam lubuk hati Tan Sri Kamal beliau sedih dgn sikap anaknya itu."Kenapa ayah senyum.Sham serious"Kata Dato Hisham yg hairan dgn gaya ayahnya itu."Ayah nk tanya knp sekarang sham selalu sgt nk semua harta ni,ayah igt lagi dulu sham penah ckp, harta bukan segala-galanya sebab keluarga nombor satu bg sham but look at you now.Sapa yg hasut sham sampai sham yg tak penah fikirkan ttg duit boleh jadi tamak tentang duit dan sanggup jumpa ayah utk ayah sign wasiat semua harta jadi milik sham.Ayah kenal sham knp dulu sham paling susah naik pecaya kata-kata org, but now you allways trust everyone and you more trust them more then me,I'm your father what happed to you"kata Tan Sri Kamal kepada Dato Hisham dengan nada yang marah kerana beliau tahu anaknya bukan seperti ini dulu dan beliau tidak faham apa yang telah terjadi kepada anaknya itu...

...Bersambung...
  ...sorry kalau bahasa inggeris
     ...sy tu salah and kalau nk
        ...tlg btolkan bhs inggeris
           ...sy tlg comment ye sy x mrh
             ...✌✌✌ mungkin dgn
               ...comment anda dpt              
                 ...membantu diri sy
                  

          ...TERIMA KASIH SEMUA...

...#HARTABUKANSEGALAGALANYA

          ...#KISAHHIDUPSARAH...

               ...#TERIMAKASIH...

                   ...#JGNTAMAK...

      

Kisah Hidup SarahWhere stories live. Discover now