Hari yg seterusnya
Pada hari itu , Dato Rizal tidak hadir ke tempat kerja kerana tidak sedap badan.Selalunya selepas sarapan Dato Rizal dan Dato Hisham akan terus menuju ke pejabat tetapi pada hari itu hanya Dato Hisham sahaja yg menuju ke pejabat.Selepas bersarapan Dato Rizal duduk di sambil meminum segelas air coffee hadapan kolam renang kerana Dato Rizal teringat kepada Dato Ahmad."Apa agaknya Ahmad dgn Ayda tu tgh buat sekarang , confirm dia rindu dkt Sarah dgn Azmi tu"kata isi hati Dato Rizal yg termenung itu kemudian lamunan Dato Rizal itu terhenti selepas Abg Azmi menepuk bahu Dato Rizal "termenung apa tu pak ngah ingat kekasih lama ke"kata Abg Azmi sambil tergelak 😂 ."Ehh , Azmi ke tak perasan plk , mana ada ingat kekasih lama , pak ngah terigta dkt ayah Azmi la , apa agaknya die buat sekarang dgn Ayda tu"balas Dato Rizal. Lalu Abg Azmi yg pada mulanya duduk sebelah Dato Rizal bangun malu menuju di hadapan pool sambil merenung ke arah pool itu."Azmi pun teringat dkt parent Azmi kan mesti Azmi rindu nk jumpa diaorg betul tak"kata Dato Rizal sambil berdiri menuju ke arah Abg Azmi lalu menepuk bahu Abg Azmi."Azmi kalau boleh dah tak nak dgr pasal diaorg dh sbb apa yg diaorg buat dkt Azmi dgn Sarah ni melampau sgt pak ngah tahu tak"kata Abg Azmi yg sedang marsh itu"Apa yang Azmi ckp ni , Azmi sedar tak Azmi tu tgh ckp psl ibubapa Azmi sendiri.Pak ngah tak nak tak dgr dah semua yg Azmi ckp ni keluar lagi , lebih-lebih lagi depan Sarah kalau pak ngah dgr lagi siap Azmi.Faham tak"kata Dato Rizal yg marah dgn sikap Abg Azmi itu."Pak ngah senang ke Azmi nak lupakan apa yg diaorg dh buat dkt Sarah dgn Azmi selama ni , bukan mudah Azmi nk maafkan"Kata Abg Azmi yg masih marah itu."Azmi bin Dato Ahmad"Dato Rizal menjerit nama Abg Azmi tanda kemarahan Dato Rizal , lalu Abg Azmi terdiam seketika."Selama ni kalau pegi out station confirm 5 ke 6 bulan masalahnya diaorg langsung tak penah telefon or balas semua email yg Azmi dgn Sarah hanta diaorg you masih anggap kitaorg ni anak diaorg ke tak"kata Abg Azmi yg sudah mula sebak itu.Dato Rizal tidak dapat menahan kesabaran lagi dgn Abg Azmi lalu Dato Rizal menampar muka Abg Azmi lalu berdarah di bibir Abg Azmi kerana Dato Rizal menampar dgn kuat sekali."Puas itu yg Azmi nk kan ,pak ngah dh ckp jgn ulang psl benda tu lagi.Dan pegi masuk lagi sekali pak ngah dgr Azmi ckp psl benda ni lagi teruk pak ngah buat dh masuk."kata Dato Rizal yg begitu marah itu.Abg Azmi mula takut lalu dgn pantas Abg Azmi masuk ke dalam rumah kerana takut dgn Dato Rizal.
Bersambung
#KisahHidupSarah
#DuitBukanSegala-Galanya
#JanganTamak
#TerimaKasihJika tersalah ejaan sy memohon maaf
YOU ARE READING
Kisah Hidup Sarah
Short StoryTan Sri Kamal adalah seorang usahawan tersohor di Malaysia.Beliau sering di jadikan idola oleh orang muda yg baru menjinakkan diri dalam perniagan.Beliau mempunya tiga cahaya mata dan kesemua itu adalah putera seperti Dato Hisham,Dato Rizal dan Dato...