# bab 7

42 1 0
                                    

Akhirnya peperiksaan SPM telah tamat.Pelajar-pelajar berasa gembira , kira-kira jam 4 ptg semua pelajar tlh pulang tetapi Sarah dan rakan-rakannya masih tidak ke luar dari sekolah Dato Rizal mula rasa risau beberapa kali Dato Rizal membelik jam tangannya kerana sudah 2 jam beliau menunggu.Sarah dan rakan-rakannya berjumpa dgn guru-guru yg berada di kawasan sekolah utk bersalaman dan meminta tips sementara menunggu keputusan keluar untuk menghilangkan kerisauan tetapi semua guru berkata benda yg sama iaitu "sabar in shaa Allah awak semua akan dapat result yg cemerlang dgn usaha awak yg gigih selama ini" kata-kata guru-guru mereka sgt mendalam."Mana plk Sarah dgn Farah ( anak org gaji di rumah Tan Sri Kamal tetapi berjaya memasuki sekolah yg sama dgn Sarah kerana Farah seorg yg pandai malah telah menjadi kwn baik Sarah di rumah itu) ni , kalau Sarah lambat nnt tak jadi plk plan aku hari ni"kata-kata Dato Rizal di dalam hatinya.

Kemudia Sarah , Rezza , Nisha , Syafiq , Yana dan Farah keluar dari pintu sekolah sambil tertawa , apabila Sarah dan Farah tiba di hadapan kereta mereka terdiam selepas melihat muka Dato Rizal yg serious itu " assalammualaikum pak ngah lama tunggu nampak mcm tgh bepeluh je tu"kata Sarah sambil tersenyum "korang buat apa lama sgt dkt atas tu , 2 jam pak ngah tunggu tiba-tiba pak ngah kene jadi driver korang plk , dah dah msk kereta kita dh lambat dh ni"kata-kata Dato Rizal yg ingin segera."Dah lambat??? Nk pegi mana pak ngah and why pak ngah yg ambik mana pak Mad selalukan pak Mad yg ambik kitaorg"kata-kata Sarah yg tertanya-tanya tetapi Dato Rizal hanya membisukan diri sahaja.

Selama 20 minit mereka telah tiba di rumah , semasa Sarah hendak keluar kereta "Sarah..Sarah tunggu kejab"kata-kata Dato Rizal sambil melihat ke arah Sarah."Sarah pak ngah nk bwk Sarah keluar sekarang ni , Sarah naik bilik pakai baju yg pak ngah dah letak atas katil Sarah and then siap-siap kita kene keluar cepat"kata-kata Dato Rizal kepada Sarah.Walaupun Sarah tidak tahu ke mana pak ngahnya ingin bwknya tetapi Sarah hanya teruti sahaja kata-kata Dato Rizal itu.

Dato Rizal menunggu di hadapan kereta sambil bermaik henfon bimbitnya , lalu Sarah pun turun dan menuju ke arah kereta."pak ngah jom la adik dah siap"kata Sarah sambil melihat Dato Rizal yg di hadapannya itu."Dato Rizal perlahan-lahan mengakangkat mukanya ke atas apabila melihat muka Sarah Dato Rizal berkata "Erm , okay ,  Astagfirullahalazim Sarah ke ni , ni ke baju yg atas katil tu" kata Dato Rizal yg terkejut melihat Sarah yg terlalu cantik dgn pakaian itu."Iya la ni la baju yg ada dkt atas katil bilik tu , kenapa tak okay ke"kata Sarah yg tidak tahu apa maksud pak ngah itu???."No , bukan tak cantik but terlalu cantik bila Sarah pakai baju ni , I don't how to explain , memang cantik sgt baju ni dgn Sarah"kata Dato Rizal yg terpegun dgn gaya Sarah pada hari itu .

Bersambung
#DuitBukanSegala-Galanya
#KisahHidupSarah
#JanganTamak
#TerimaKasih

Kisah Hidup SarahWhere stories live. Discover now