2

288 33 3
                                    

- KUMPULAN 3 POV -

"Ok memandang kita berkumpulan.Apa kata kita lantik seorang ketua yang arif untuk tugas ini.Amacam?" Ammar memberi cadangan.

"Ok juga tu idea kau." sokong Keyl Kayla.Yang lain hanya menggangguk bersetuju dengan cadangan Ammar.

"Untuk melantik ketua ni dia mestilah mahir bab bab fizik,bio,kimia semuanya la" Kata Iril.


"macam tu kau jela jadi."Cadang Zariq.Iril membuntang kan matanya.Cepat cepat dia menggelengkan kepalanya laju.Tak sanggup dia nak control semua ahli kumpulannya.


"Em abang Iril,Apa kata abang je jadi ketua.Saya rasa abang layak jadi ketua."Ujar Tania. Salah satu peminat setia Iril.Yang lain hanya memutarkan bola mata mereka.Menyampah apabila disituasi sekarang masih nak menggatal.


"apa abang abang?" Marah Iril.Entah mengapa dia kini tiada mood mahu melayan karenah minah bernama Tania ini.


Irani menahan tawanya dari tersembur keluar.Hatinya tercuit apabila melihat muka Tania yang masam mencuka apabila dimarahi oleh Iril.

'padan muka kau perempuan,siapa suruh menggatal sangat.'


"jadi sekarang siapa nak jadi ketua?" Tanya Eirfan.Semua memandang muka ahli kumpulan masing masing.


"ko la Zafran.Kau budak sains kan dulu?" Tanya Keyl.


"aku ke?Aku rasanya ok je kot." Ujar Zafran.


"yang lain?Ok tak?" tanya Keyl.Yang lain hanya menggangguk tanda setuju Zafran dilantik sebagai ketua dikumpulan mereka kecuali Tania.


"NO!!!Abang Iril yang layak jadi ketua kumpulan ni!He's very smart! Jadi dia yang paling layak jadi ketua." bantah Tania. Irani memutarkan bola matanya.


'perempuan ni tak habis habis nak buat masalah.Terima jela keputusan tu.Ingat buat macam tu Iril tergoda la eiuww'


"Eh minah , u boleh diam tak?! U tau apa tentang i?Tak tau apa apa baik senyap." Marah Iril.Tania langsung diam seribu bahasa apabila ditegur oleh kekasih hatinya itu.Excuse me?


"ok ok dah jangan gaduh.Sekarang kita nak start dari mana?" Tanya Eirfan.


-KUMPULAN 2 POV-

            "Kita nak cari kat mana benda benda tu semua?" Tanya Naim .

" Kita nak cari apa benda pun kita tak tau lagi ni dah fikir nak cari dekat mana." Ujar Adam.

"Siapa ada cadangan ? Or something yang dapat digunakan dalam tugas ni?" Tanya Asy.

Semua mula berkerut.Kerut seribu.Memikirkan bahan apakah yang patut dicari oleh mereka untuk membuat ubat tersebut.

"HA! I rasa kan apa kata kita cari .. "

"Cari apa?" Tanya mereka semua serentak memandang Myra.

"Cari cinta Asy ." Kata Myra sambil tersenyum kambing lalu memeluk lengan Asy dengan erat.


Semua membuat muka hendak muntah.Rasanya segala makanan yang mereka makan tadi seperti hendak keluar semula melihat adegan tidak berbayar dihadapan mata ini.

"Weh aku rasa nak sekeh kepala minah tu." Bisik Sara kepada Intan.

"Jangan kan kau.Aku rasa nak tembak dia tu terus kasi cepat sikit mampus." Bisik Intan semula ke telingan Sara.

"Eh korang bisik apa tu? Nak dengar juga!" Kata Aliff apabila melihat Sara dan Intan berbisik bisik.


"Tak payah sibuk la hal orang." Marah Sara kepada Aliff.Aliff membuat muka masam lalu meneruskan aktivitinya mengunyah biskut lexus.


" U kalau nak bagi cadangan tak perlu kot nak peluk peluk lengan I.Cadangan bagus tak apa juga ni kelaut." Perli Asy lalu menolak tangan Myra yang sedang elok ber'landing' di lengannya itu.

                    "Ala U ni,Biar la kita sweet sweet.Tak macam diaorang semua ni.Single menyingle kesian tiada orang nak." Ujar Myra dengan selamba.Ceh tak sedar diri.

                      " Oh u tak single ke? Ada ke orang nak dekat U?" Tanya Asy dengan nada memerli.Sentap habis Myra apabila dikatakan begitu.Nampaknya dia sudah terkena batang hidung sendiri.Cakap main lepas sahaja tidak reti reti nak berlapik.Yang lain hanya menahan ketawa apabila melihat Asy memerli Myra.


              "Excuse me? Aku tak single ok! Aku ada Diena cuma tidak sama kumpulan sahaja." Bantah Zaim apabila Myra cuba mengatakan bahawa dirinya single.

                      "Ramai lagi beratur belakang nak register." Kata Intan dengan selamba nya.

                          "Sembang.Siapa yang nak kau ?" Ujar Myra sinis.

                         "Aku nak diaaa! " ujar Adam dan Asy serentak.Semua terkejut apalagi Myra dan Intan.

                        "See? Aku tak goda lagipun dah ada orang nak.Kau ada?" Kata Intan riak.Sebenarnya dia sendiri terkejut mendengar respon dari mereka berdua.Dia ingat tiada siapa yang akan menyokongnya rupanya ada.Dia hanya main main sahaja tadi.

                        Myra membuat muka meluat.Dia mula berasa tersaing dengan Intan apabila Asy mula berkata begitu.Dia tidak akan membiarkan Asy mahupun Intan dekat selagi dia masih hidup.Aku tak dapat , Kau pun tak akan dapat!

                      "Wow wow wow.Ada orang nak la kat kau." sakat Sara kepada Intan apabila mendengar kata kata Asy dan Adam sebentar tadi.

 
                         "Senyap la!Diaorang cuma backup aku je kau jangan melebih lebih eh." Intan memberi amaran pada Sara perlahan cukup hanya Sara sahaja yang mendengarnya.


                         "Eh sudah la berdebat tu.Bila nak start macam ni?" Tanya Rara apabila dia merasakan bahawa mereka semua sudah lari dari topik asal.

                        "Aku rasa kita boleh try buat ubat tu menggunakan herba herba.Herba bukan ke baik?" Kata Rafiq Safuan memberi cadangan.

                            "Eh tak la herba jahat." Kata Naim spontan.Semua mula mengetuk ngetuk kepala Naim.Ingat kelakar?

                             " Bagus juga cadangan tu.Ok senaraikan herba apa yang bagus supaya kita dapat cari." Kata Adam lalu mereka semua menggangguk.

                           "If semua done.Aku rasa kita boleh start masuk hutan esok.Aku rasa herba yang bagus bagus dekat hutan." Ujar Asy.Yang lain hanya menggangguk angguk seperti burung belatuk.

#2 VIRUS OF RABIES: (LET'S BEGIN)Where stories live. Discover now