3

243 32 0
                                    




"Oh my sh*t! Guysss!!!!!!!" jerit Intan lalu berlari anak keluar dari bilik air.Semua kawan kawannya kini tertumpu pada Intan.


"syampu habis!!" Kata Intan sambil menunjukkan botol syampu yang sudah kosong.Kawan kawannya mengeluh.


"Ish kau ni!Ingat apa benda la tadi.Setakat syampu habis pun kau nak jerit jerit macam tarzan ke?"Tanya Diena.Nak pecah gegendang telinga mendengar Intan jerit macam jumpa hantu sahaja lagaknya.


"Entah dia ni , Kecoh tak bertempat" Kata Fay lalu menyambung membaca majalah.Kacau sahaja dia nak membaca.


"Cepatla wei aku nak pakai ni." kata Intan.Semua rakannya masih membuat hal masing masing.Malas nak layan.


"Pergila ambil sendiri."Kata Sara selamba badak dia itu.Dia ni dah gila ke?


"Kau ni dah gila ke?Takkan aku nak keluar berkemban macam ni?Agak la wei" Marah Intan.Dia kini sedang berkemban . Berani keluar dari bilik air pun disebabkan semua kawan kawannya juga perempuan so no hal tapi kalau keluar bilik no no no.


"Irani ambilkan syampu." kata Intan lebih kepada menyuruh.


"Aku ke?Malas la.Suruh la diaorang aku nak tidur.Ok tata."Kata Irani lalu terus tidur melayari bahtera alam fantasi .Mimpi apa itu tidak tahula.


"Ala tiada siapa nak tolong ambilkan ke?"Tanya Intan lalu membuat nada dan reaksi ala ala sedih.


"haih yelah aku tolong ambilkan."Kata Fay mengalah.Kesian pula dengan kawannya yang seorang ini.Lagipula buat pahala lebih tak mengapa bukan?


"Ok cantik!Sayang kau Fay.Muah cikit" kata Intan lalu melayangkan flying kiss nya itu.Fay hanya menggeleng kepala melayan karenah Intan ini.

• • •


                  "Haih macam macam la Intan ni , Syampu ni pun satu , Mana la diaorang simpan stock syampu ni." getus Fay seorang diri di dalam stor.Stor yang menempatkan barang barang keperluan di rumah tersebut.


               "Oh thanks. Jumpa pun kau syampu!" Kata Fay lalu menyambut syampu yang dihulurkan.


            Fay baru tersedar bahawa ada orang yang membantunya lalu dia pun menoleh kebelakang.untung tidak berlanggar.Nasib la kedudukan mereka mempunnyai jarak tak ada la adegan langgar melanggar nanti.


                   "Eh Zariq ! ingat siapa la tadi." Kata Fay lalu tersenyum.Crush depan mata siapa tak senyum sudahla dibantu tadi.


                   "Awak buat apa dekat sini?" Tanya Fay ramah.Fuh mengeletar dia apabila berhadapan dengan Zariq ini a.k.a crush nya itu.Walaupun boleh dikatakan kerap berjumpa dan berbual tetapi entah kenpa dia masih lagi menggeletar dan janggal apabila dekat dengan Zariq.

              "Oh tak , tadi saya ada dengar bunyi dari dalam stor ni tu sebab saya jenguk sekejap .Nampak awak macam cari something so apa salahnya saya tolong." Jawab Zariq sambil tersenyum manis.


   'May Day May Day!!Fay tolong jangan cair dekat sinii!'


                  "Kalau tak ada apa apa lagi yang boleh dibantu saya pergi dulu boleh?" Pinta Zariq sopan.


     'Ikutkan hati saya ni memang tak boleh awak kemana mana'


                  "Boleh boleh.Terima kasih ye tolong saya." kata Fay lalu menghadiahkan senyuman kepada Zariq.


                "No hal." Zariq membalas senyuman daripada Fay dan kemudian berlalu pergi meninggalkan Fay dengan angan angan nya yang entah ke alam mana .


               "Haih Zariq kalau suka cakap jela suka."Kata Fay sendirian lalu tersenyum senyum bagai orang gila sambil memeluk syampu yang diberi oleh Zariq tadi.

• • •

"Woi kau buat apa tercegat dekat pintu tu lagi?Mana Syampu nya?" Tanya Intan dengan nada marah.Mana tidak marah ambil syampu pun makan masa lama macam la stor tu jauh sangat berkilometer dari bilik mereka ini.


"Ha ye ni."Kata Fay lalu menunjukkan syampu yang dipegangnya nya.Intan mendekati Fay lalu cuba mengambil syampu yang berada ditangan Fay.


"eh kau ni dah kenapa?Lepas la . Aku nak pakai ni!" Marah Intan apabila syampunya tidak mahu dilepaskan oleh Fay.


"ni Zariq yang bagi aku la."kata Fay lalu menyorokkan syampunya dibelakang badannya.

Intan mula bengang.


"lantak la siapa yang bagi..sekarang ni aku nak pakai dah bak sini!" kata Intan lalu merampas botol syampu itu dan berlalu masuk ke dalam bilik air semula.


fay terkaku sebentar sebelum dia pun berlari ke bilik air untuk merampas semula botol syampu tersebut.Malangnya Intan sudah pun mengunci pintu bilik air tersebut.


"Weh!Bagila balik syampu tu!!Tu Zariq bagi aku la!Kau ambil la syampu lain!!" Rayu Fay pada Intan tetapi Intan hanya buat tidak dengar sahaja di dalam bilik air tersebut siap bermain air lagi.


"Dah lah tu.Ko fikir dia kesah ke ko cakap apa?" kata Sara selepas melihat adegan mengada ngada Fay itu.LOL syampu pun hendak berebut kah?


"Ye betul tu kata Sara.Apa kata kau duduk sini cerita kat kitaorang macam mana Zariq boleh bagi syampu tu dekat kau."Kata Irani sambil bermain dengan kukunya.


Fay mengalah.Sudah masak dengan perangai Intan.Tak pernah dia menang.Untung dia sudah redha.Fay pun menapakkan kakinya ke arah katil dan mula bercerita.

• • •

       

#2 VIRUS OF RABIES: (LET'S BEGIN)Where stories live. Discover now