"Kenapa berhenti?" Tanya Irani yang melihat Iril dihadapannya tiba tiba sahaja mematikan langkah.
"Rasanya kan kita dah sesat la." Terbuntang mata Irani mendengar kata kata Iril.Serius? Sesat? Mamat ni buat lawak ke?
" Tak lawak la Iril." Irani masih tidak mempercayai kata kata Iril.Dikiranya lelaki ini bergurau.Tolong kata yang ini hanya gurauan.
" u fikir i buat lawak ke? Tengok ! Tanda dah tak ada! " Irani terduduk mendengar penjelasan Iril.Nampaknya Iril memang tidak main main.Mukanya juga kelihatan serius.Tak!Mimpi ngeri yang dia cuba elakkan memang sah terjadi.Kini mereka berdua sudah sesat !
"Habis tu.Macam mana ni." Kata Irani.Suaranya kembali bergetar.Matanya sudah berkaca.Hari pula semakin lewat petang.Tak mungkin la dia akan bermalam di hutan ini bersama Iril?
" Sekejap, I ada walkie talkie." Irani memandang Iril yang sedang mengeluarkan walkie talkie dari poketnya itu.
"Shit! Rosak!" Iril membaling walkie talkie tersebut ke tanah.Time macam ni walkie talkie nak rosak.Kenapa bagi dia walkie talkie yang rosak? Tengok waktu kecemasan juga la tak boleh guna.
"Kenapa rosak?" Tanya Irani matanya sudah bergenangan air.Tunggu tumpah sahaja.
Iril duduk disebelah Irani.Rambutnya dikusutkan.Serabut la!Sekarang bagaimana mereka hendak keluar?Mahu mengikut tanda tadi? Rasanya dia juga sudah pening dengan tanda tanda di pokok itu.Terlalu banyak sehingga kan dia tidak tahu yang mana satu harus diikuti.
Akhirnya benteng air pecah jua.Tersedu sedu Irani menangis.Ini kali pertama dia sesat di hutan.Sudah la dia penat.Dia mahu balik.Hutan ni sudah la seram.Kot kot ada zombie ke datang? Binatang buas ke?
Tiba tiba ada tangan yang mengusap pipi Irani.Mengelap air mata Irani supaya jangan terus terusan mengalir."Dah la jangan la menangis." Irani terkaku memandang Iril.Entah kenapa dia rasa sedikit tenang apabila berada dengan Iril.
"Saya nak balik."
"Ye i tau.Nanti diaorang mesti cari kita juga.Berhenti la menangis." Pujuk Iril.Irani hanya menggangguk sahaja.Buat pertama kali dia menurut kata Iril . Kalau tidak pasti dia akan sentiasa melawan apa yang dikatakan oleh Iril.• • •
"Eh berhenti berehat dahulu la.Dari tadi kita tak berehat lagi ni." Kata Zafran yang kelihatan sudah lelah mungkin .
"Ok gak tu." Ujar Keyl.Mereka pun mula mencari tempat duduk yang selesa supaya dapat melampiaskan kepenatan mereka.
"Weh.Kenapa aku rasa macam kurang je eh?" Tanya Ammar yang sudah duduk bersandar di sebuah pokok besar.
"Apa yang kurang?" Tanya Zafran.Dia masih tidak menyedari nya.Keyl mula mengira ahli.
"Kenapa kita bertiga ? Bukankah kita ... " Belum sempat Keyl mahu meneruskan kata.
"BerLIMA?!!!" Sehati sejiwa mereka berkata.Masing masing mula menyedari sesuatu.
YOU ARE READING
#2 VIRUS OF RABIES: (LET'S BEGIN)
Mystery / ThrillerKini semua nya terletak pada anggota HAZAZ.Mati atau hidup?Sesiapa pun tidak mengetahuinya.Nyawa terancam.Semakin banyak dugaan dan rintangan yang harus dihadapi.Apakah mereka berjaya? •Sambungan #1 VIRUS OF RABIES : (ADVENTURE COMING) SOME PARTS A...