FlashBack 3

8.4K 28 0
                                    

Aku terkejut kerana aku tenampak kelibat Shafiq yang sedang memerhatikan ku . Aku hanya berdiri menghadapi dinding sambil menunggu Aza dan Qilah. Selepas sahaja aku nampak kelibat mereka berdua , aku berlari dan aku memegang erat lenggan Qilah. ( Hihihi Sorry la , aku ni suka pegang lenggan Qilah sebab aku dah biasa pegang lenggan orang ) Qilah tanya " kenapa ni Mai? " Aku jawab soalan Qilah sambil jalan menunduk " Korang tengok sebelah kanan kau " Aza dan Qilah pun memandang ke arah Shafiq. Aza kata dengan marah " Dia nak apa agi? Asyik tngok Mai je. Eee.. Nk je aku sepak muke dia tu. Haishhh.. " Qilah hanya mendiamkan diri , dia tahu yang aku sedang sedih.

Aku , Sya dan Fit lambat naik kelas. Aku menyarung kasut ku . Fit pun tegur ku sambil menepuk bahu ku " Weh.. Tnggu la kejap. " Aku menganggukkan kepala. Aku tnggu Sya dan Fit di depan kelas Srt. Semasa tu aku rasa tk selesa sangat. Aku pun menjerit " Sya, Fit cepat lah sikit. Lame nya , korng buat apa hah? " Fit dan Sya pun kuar dari kelas tersebut dan menyarung kasut mereka. Aku pun salam tangan Guru seni kami. Dan Fit dan Sya hanya membuat lawak di depan aku yang dibelakang mereka hanya berjalan sambil menundukkan kepala.

Pada ketika itu , hati ku rasa nak menangis tapi aku hanya sabar dan berdoa sahaja. Pelajar Spm pun cuti panjang!!!
Aku dirumah hanya mendiam kan diri. Pada masa petang aku di luar rumah main badminton bersama-sama adik jiran ku. Semasa kami sedang bermain , kelibat Shafiq yang sedang menaiki moto itu sedang melihat ku yang sedang bermain badminton. Aku hanya berdiam sahaja.

Sudah sebulan aku bercuti , aku hanya layan Wechat ku. Dan aku nampak gambar kawan Shafiq exciden , aku melihat gambar-gambar tersebut. Dan aku nampak moto Shafiq yang hancur. Aku dengan keadaan risau pun chat kawan Shafiq ( nama dia Fahmy )

Weh Fahmi. Shafiq exciden dengan kau ea? Terok tk? Mana luke ?

Aah Shafiq exciden , tk terok pun luka kt tangan je.

Ouhh Bagus la , risau aku dibuat nya.

Tk yah risau lah , dia ok je.

Aku hanya diam sahaja.. Dirumah aku rasa aman sangat. Cinta aku pada Shafiq pun da berkurangan. Aku telah janji pada diri ku tidak akan bercinta lagi semasa belajar. Aku hanya akan bercinta jikalau aku sudah habis belajar.

Dah tahu kan Shafiq tu sape 😏 so , Mai akan sambung part 3 😉 Hahahaha... Rasa sedih plk cite kisah dia.. rasa nk ngis plk 😭 hrumm..

Cinta Lama .Where stories live. Discover now