Bab 11

2.2K 13 0
                                    

Aliff ?!

( Aliff ni Ex Mai yang pertama , kiterang putus sebab die ni pandang rupe )

Shafiq memegang pinggang ku , aku terkejut " Ishh awak ni , suke sangat main pegang pinggang sye. Bagi lah salam ke atau panggil nama saye ke. " Ketika itu , Aliff memandang ke arah ku . Die menegur ku " Hai Mai dah lame tk jumpe. Ape khabar? " Aku " Hai Alip . Mai sihat je. Alip ape khabar? " Aliff " Sihat jugak. Oyah sape ni? Boyfrend ea?" Aku memandang ke arah Shafiq belum sempat aku berkata Shafiq pun kata " Tk lah , Oyah lupe. Hai nama aku Shafiq , tunang Mai " Aku " What?! Are u crazy? Tunang? Mampus!! Mende lah Mamat ni merepek. " Bisik hati ku " Aliff " Woww Tk sangke ea , kalau dah nak kawen jangan lupe jemput Alip auu Mai. " Aku gelak dan kata " Hah ok , nanti Mai bagi card jemputan ye. K lah Alip kiterang kene gerak Bye. " Aku menarik lenggan Shafiq dan cubit tangan nya. Shafiq " Aduh sakit lah sayang , hah tadi tu sape? " Aku " Mamat tadi tu ex saye time form 1 " Shafiq " Cinte Monyet " sambil menjeling . Aku menyindir Shafiq " Cinte Monyet?! Habis tu dulu awak couple dengan sye lpstu putos itu bukan Cinte momyet? " Shafiq membuat muka comel " Alahhh mule lah tu nak mengungkit kisah lame , itu dulu sekarang kan awak tunang sye. " Aku terkejut dengan perkataan " Tunang " dan berkata pada Shafiq " Bile mase pulak? Belum lagi ok. Tk ade pun orang nak datang meminang saye. "

Shafiq lari ke arah ibu san berkata " Ibu minggu depan pegi rumah Mai tahu , pergi merisik. " Aku terkejut dan berkata " Cepat nye , tnggu lah 3/4 bulan lagi . Tk ready lagi nak kawen " Shafiq " Lame nye nak tnggu. "

Shafiq memuncungkan mulutnya , tanda die sedang merajuk. ( Wait Bab2 merajuk ni , Mai memang pakar memujuk ) Mai mendekat kan diri nya ke Shafiq dan memegang lengan nya , sambil membuat muke comel.

Shafiq mase muke die dah merah gile.. Hahaha..

Hari sudah petang , kami pulang untuk masak makan malam. Sesampai sahaja di rumah Shafiq , Abang nya ada di ruang tamu ( Name abang Shafiq Khairul )

............

Next bab esok ya , dah penat dah. Nak tido. Good night. Muahhh ..

Cinta Lama .Where stories live. Discover now