Bab 6

4K 15 1
                                    

Shafiq kata " Dah lama tak jalan sama-sama kan " ( Sambil senyum ) Aku hanya mendiamkan diri.

30 minit perjalanan

Aku akhirnya bersuara " Awak sebenarnya kita nak pergi mana ni? " Shafiq melihat ku sambil tersenyum dan berkata " Tempat kegemaran awak " Aku hanya duduk di sebelah nya sambil membaca Wattpad , sampai aku tertido. Sesampai sahaja , aku bangun dan melihat ke sebelah kanan. Melihat tempat Shafiq yang tiada orang , aku bangun dan keluar dari kereta. Aku melihat Shafiq yang sedang membentangkan tikar. Aku berjalan di atas pasir , di dalam hatiku hanya ada 2 soalan sahaja " Kenapa dia bawak kat sini? " , " Dia masih ingat lagi ea tempat kegemaran aku " ( Sambil tersenyum ku melihat ombak )

Shafiq memanggil aku " Mai sini lah kite makan dulu , Shafiq tahu Mai tengah lapar " Aku hanya menjawab dengan satu senyuman yang manis. Selepas sahaja aku dan Shafiq makan , kami berjalan di tepi pantai. Sampai kan aku jatuh ditolak Shafiq habis basah baju ku dibuatnya. Shafiq hanya menggelakkan aku. Pada ketika itu , Hati ku....
" Kenapa dia buat ni? Ya Allah rindu nya aku kat kau Shafiq. " kata hatiku.

Jam menunjukkan pukul 6 petang. Syafiq mengajak aku pulang , tetapi aku memandang baju ku yang basah. Shafiq pun pergi ke kereta nya untuk mengambil barang , dan dia pun menghulurkan bag. " Nah , Shafiq tahu nanti baju Mai akan basah . So , Shafiq dah suruh Mama sediakan baju untuk Mai " Aku senyum dan berkata " Thanks Shafiq " Aku ke tandas awam dan menukar baju.

Selapas sahaja tukar baju , Shafiq hantar aku pulang dengan selamat. Aku berkata pada Shafiq " Thanks Shafiq bawak Mai pergi pantai , Mai dah lama tk pegi. Mai gembira sangat hati ni " ( Aku senyum tanda yang aku betul-betul gembira ) Shafiq senyum dan kata " Saya pun happy kalau awak happy . Awak lupe ke hari ni hari apa? " Aku pun pelik dan berfikir , aku pun tanya " Hari ni hari apa? " Shafiq pun mengetuk kepala ku dan berkata " Hari ni kan hari....... "

Aikk? Hari apa pulak ni? Hahahaha.. Alamak lupe lah pulakk.. Next bab 😘

Cinta Lama .Where stories live. Discover now