Bab 14

1.6K 13 0
                                    

Sampai je kat rumah , Shafiq kejut kan aku. Aku dengan mamai nye kuar dari keta. Dalam bilik aku terus tido tanpa tuka baju tido.

Pagi nye aku bangun pukul 10 . Mama " Ya Allah anak dare sorng ni. Mai bangun Mai. " Aku bangun " Gantok la mama " Baring semule. Mama " Mai cepat lah bangun , Mama nk gi shopping lah. Dah kul. Aku capai telefon dan buka screen tengok baru pukul 10 . " Awal lagi lah mama , nanti lah kul 12 kite gerak. " Mama " Ok kul 12 kite gerak tapi Mai bngun Mai sekarang , anak dare tk Bagus tido sampai tengah hari. " Aku mengeluh dan bangun " Yela2 , Mai bangun. " Aku masuk dalam tandas terus mandi. Selepas mandi , aku turun ke dapur nak makan. Mama " Tk yah lah makan , nanti kite sampai shopping mall baru makanan lunch. " Aku duduk di ruang tamu sambil main fon.

Pukul 12 ...

Kiterang gerak pegi City Square . Sampai je , aku tarik Mama pegi Dapur Kite . " Mama cepat lah , Mai da lapa ni. " Mama " Tu lah tido sampai kul 10 lagi. " Aku " Mai ngantuk sangat lah. Mama,  Mai beli makanan tahu. " Aku beli Makanan Jepun , selepas Makan Mama ajak pegi beli baju. " Dah jum kite gi shopping . " Aku " Yelaa .. Kite gi shopping. "

Mama mencari baju , untuk aku. Aku hanya berdiri dan melihat sahaja.

Jam menunjukkan pukul 5 petang..

Mama " Dah jum balik Mai. " Aku " Jum . Jp main nak beli Cool Blog. " Mama " Hah.. Mai pegi lah beli sane Mama tunggu kat sini. "

Aku berjalan ke arah Cool Blog , dan aku terjumpe Alip.
Alip " Ea Mai. Hai . " Aku " Hai Alip. " Alip " Sorng je ke? Mana tunang awak? " Aku " Tk de lah , Mai datang dengan Mama . " Aku amik air aku " Ok lah Alip , Mai nak balik dah. Bye "

Aku berjalan ke arah Mama " Ok jum balik " Aku amik barang dan terus menuju ke Lift. Aku dengan Mama pulang . Keadaan di dalam keta , sunyi sahaja. Aku memikirkan tentang Shafiq dan hubungan ku dan nya. Mama " Mai pikir ape tu? " Aku " Tk de pape , pikirkan pasal Shafiq je. " Mama " Mama suke dengan Shafiq tu , die baik , sopan , hormat org tua and paling penting mama tengok die macam syg sangat kat Mai. " Aku hanya diam sahaja.

Sampai di rumah , di depan rumah aku ade sebuah keta. Aku turun dari keta dan melihat ke dalam keta .

Shafiq?!

" Kenapa awak kat sini ? "  Shafiq " Awak , pegi mana saye panggil tk de orang . " Aku " Baru balik dari Cs. " Mama " Shafiq ? " Shafiq " Hai Auntie. " Shafiq salam tangan Mama.

Mama masuk rumah , aku dengan Shafiq kat luar. " Kenapa awak datang sini? Rindu ea ? " Shafiq " Tipu lah kalau tk rindu awek sendiri. " Aku hanya senyum . Shafiq " Jum esok kite gi pantai ajak Mama dengan ibu sekali. " Aku " Ok jugak , esok pagi kite pegi. " Shafiq mengusap kepala ku " Ok esok jumpe , Good Night Sayang. " Aku " Good Night awak.. "

............

Alhamdulillah ramai suke cite ni. Hihihihi 💕

Cinta Lama .Where stories live. Discover now