Bab 13

1.7K 9 0
                                    

Sudah 5 bulan aku bersama dengan Cinta Lama Ku. Hubungan kami baik sahaja , gaduh pun baik semule. Yela , dag besar kan tk kan nk Cinte Monyet lagi.

Aku dan sekeluarga pulang ke kampung halaman kerna Pakcik ku baru sahaja meninggal ( kampung Papa kat Filipina ) Aku meninggalkan Shafiq selama 2 minggu .

2 minggu sudah berlalu , kami pulang ke Malaysia .

Sesampai sahaja di airport ..
Aku nampak kelibat Shafiq , aku lari ke arah nya dan memeluk nya. " Ya Allah rindu nye sye kat awak. Awak rindu sye tk? " Shafiq " Mesti lah rindu , sye tiap-tiap hari tngok gambar awak lpstu ronda-ronda naik moto dpn umah awak. " ( Kenapa mase kat filipina tk chat Shafiq ?  Sne Mai tk de line 😂) Aku " Nasib awak rindu kite , kalau tk sye tk nk balik Malaysia . Sye duduk je kt filipina tu "

Shafiq hanta kiterang balik rumah. Sampai je kat rumah , Shafiq tolong angkat beg.

Lepas je angkat beg , Shafiq bawak aku gi tengok wayang. ( kata nya rindu nak berdating ) Shafiq " Tngok wayang cite hantu lah , dapat lah rase dipeluk lagi " Aku " Amboii.. " Shafiq " The Conjuring 2 , 2 tiket. Duduk dekat tepi. " Penjual tiket " Ok jumlah nye , RM 36 . " Shafiq menghulurkan duit dan mengambil tiket. Sambil menunggu cite tersebut , kiterang pegi lunch dulu.

Aku pesan , Kuey teow goreng dengan air Ais Lemon Tea. Shafiq pesan , Nasi goreng kampung dengan air Teh Tarik. Kami makan sambil berbual. Shafiq " So, macam gi filipina 2 minggu. " Aku " Hrum.. Makin hitam kulit sye and makin berisi. " Shafiq melihat ku " Tk pe la hitam , hitam kan manis. Hahahaha.. Awak berisi lagi bgos , sedap di peluk. " Aku memandang tajam ke arah nya. Dan sambung makan.

Selesai sahaja makan ..

Cerita pun start , kiterang naik sambil membawa air mineral.
Di dalam wayang tersebut , sangat sejuk sehingga aku memeluk lengan Shafiq. Shafiq membuka jaket nya dan beri kepada aku. Aku hanya menyelimutkan badan , dan sambung memeluk lengan Shafiq sampai tertido. ( hahahaha.. Tk tngok pun cite nye tu , Shafiq je tengok sorng2 ) Habis je cite , Shafiq memanggil aku untuk bangun .

Di dalam keta ,

Aku sambung tido , mungkin terlalu penat duduk dekat kapal terbang tadi pagi. Shafiq mengusap kepala aku.


Mengantuk pulak tetibe.. esok sambung .. Bye..

Cinta Lama .Where stories live. Discover now