Dua Belas

293 34 1
                                    

WARNING:
-SHORT CHAPTER-

Jun berdiri di hadapan cermin sambil membetulkan baju nya. Dia memakai baju yang diberi oleh Joshua dahulu.

Pintu bilik diketuk diikuti dengan suara Joshua

"Aku tunggu kat bawah"

"Okay!"

Jun memandang sekeliling, dia terasa agak pelik kerana Gaeul tidak berada di situ. Tetapi perasaan itu dibuang dan dia terus keluar dari bilik.

•-----•

Jun dan Joshua kini dalam perjalanan balik selepas menonton panggung wayang seketika tadi. Mereka kini berada di dalam kereta membincang tentang cerita yang baru sahaja di tontoni seketika tadi.

Joshua memberhentikan kereta pada lampu merah, dia memusing ke belakang dan mengambil satu beg kertas dari tempat duduk belakang dam diberikan kepada Jun.

Jun mengambil itu dan terus membawa keluar barangan di dalam nya. Dia menanya pada Joshua tentang barangan itu. Joshua hanya menyuruhnya untuk membuka.

Jun membuka balutan pada barang itu dan terkejut selepas mengetahui tentang hadiah hari jadinya.

Tiba-tiba

Sebuah lori yang kelihatan seperti hilang kawalan mula memasuki lorong kereta Joshua. Jun dan Joshua yang masih menumpu pada hadiah Jun tidak langsung perasan akan lori itu.

Lori itu tidak berhenti dan terus melanggar kereta Joshua dan Jun.

Kereta mereka dirempuh dengan teruk. Lori itu berhenti kerana impak perlanggaran itu dan bahagian hadapan kereta di belakang kereta Joshua juga rosak.

Kereta Joshua terhimpit di antara lori dan kereta itu. Kereta itu menerima kerosakan yang paling teruk, Jun dan Joshua telah disahkan meninggal di tempat kejadian.

Gaeul yang berada disitu menyaksikan kesemuanya di dalam tangisan. Dia tiada kuasa untuk menghalang kesemua ini.

Dia berjalan mendekati kereta Joshua. Mayat Jun dan Joshua diperhatikan nya. Air mata yang mengalir tanpa henti disapu. Rantai yang berada dilehernya di tanggalkan dan diletakkan di dalam poket baju Jun

"Rantai tu, milik ibu awak Jun."

Selepas itu, Gaeul terus menghilang

×I See You - Completed×

I See You [COMPLETED]Where stories live. Discover now