hoofdstuk 1 "vertrekken"

40 4 0
                                    

pov Lieve

'ben je klaar om te gaan' hoor ik vanuit de keuken, ik zucht en roep ' jaahh' terug naar mijn moeder.

nog een keer kijk ik goed om me heen in mijn oude eigen kamer. Ik zucht, ik wil niet weg maar het moet.

ik loop de kamer uit en sluit de deur, mijn moeder staat in de gang en kijkt me aan, ik doe mijn rugzak op mijn rug en loop langs haar heen.

ik zie mijn vader staan met een beschaamde blik in zijn ogen. ik en mama gaan weg, weg bij hem.

we lopen met zijn drieën naar de voordeur, mijn moeder zegt gedag tegen mijn vader ik niet. Ik wil weg bij hem.

ik ga in de auto zitten en wacht op mijn moeder, ze loopt weg van het huis en gaat achter het stuur zitten. Mijn moeder kijkt me aan en glimlacht een beetje, ik kijk terug maar zeg niks.

De hele reis van Overijssel naar Mechelen zeg ik niks, ik heb geen behoefte aan gepraat.

ik voel dat ik langzaam in slaap val, ik laat mijn hoofd zakken en sluit mijn ogen. Dan word ik wakker, de auto staat stil. Ik kijk om me heen, we staan voor een groot Flat gebouw.

ik klik mijn gordel los en stap uit, we zijn er...

mijn moeder stapt ook uit en slaat een arm om me heen ''dit is het dan' fluistert ze.





eerste korte hoofdstukje van dit boekieee

ik hoop echt dat dit boek leuker gaat worden dan t ander hehe..

stem en laat mis iets van een rea achter <3

xxx

See You AgainWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu