Chapter 6

133 16 8
                                    

Nadat meneer brouwer link flink uitgekafferd had, mochten Doutsje en ik Harm naar de receptie helpen. Hij had mogelijk zijn neus en arm gebroken. Er is ook iets mis met zijn been, geloof ik. Hij weigert erop te staan. We lopen de gang door en citroen  komt in zicht. Bij citroen staat een meisje. Ze heeft blonde haren, maar daartussen zit een blauwe pluk verstopt. Ze kijk verdrietig maar citroen lijkt tevreden. "Mevrouw vin verwacht u het negende uur in lokaal 206." Het meisje knikt verdrietig en kijkt onze kant op. Haar gezicht word weer vrolijk en schreeuwt: "DOUTS!" Doutsje kijkt op en kijkt ook blij. Ze laat Harm los, waardoor hij flikkert, en rent naar het meisje toe. "JINTE!" Ze knuffelen elkaar en ik ga er ook heen, nadat ik een kreunende Harm op een bankje heb gezet. "Jint, hoe was je vakantie?" "Gaat wel." Het meisje, die blijkbaar Jinte heet kijkt met belangstelling naar mij. "En wie is dit?" "Das mijn meisje, dus tyf op Jinte." Link komt om de hoek gelopen. Harm komt half overeind en zegt: "Wtf man, dat is jouw meisje helemaal niet!" Link gaat naast harm zitten. "Ik had het niet over Doutsje, broek." Harm kijkt link boos en geïrriteerd aan. "Link, rot op man. Niemand hier geef ik maar iets om jouw mening." Link staat op en strijkt zijn leren jack glad. "Ik moet gaan, de directeur verwacht me. Sorry Rosa, maar je zal even moeten wachten" Hij knipoogt naar mij, terwijl ik kokhals, en loopt weg. Jinte kijkt link verbaasd na. "Wtf heeft hij?" Nadat we Harm naar huis hebben gebracht, gaan we terug naar school. Het is inmiddels kleine pauze en ik besluit om bij Doutsje en Jinte te zitten. "Je moet niet op link letten hoor Rosa." "Thanks Jinte, dat was ik ook niet van plan." Doutsje zucht ineens geïrriteerd. "Als je over de duivel spreekt..." en inderdaad, link komt de school uitgelopen en loopt onze richting uit. Hij gaat voor me staan en steekt zijn hand uit. "Kom je mee?" We kijken hem verward aan. "Eh, wat?" Link kijkt geïrriteerd naar Jinte. "Had ik jouw iets gevraagd?" Ineens verschijnt er een blonde jongen "Dat meisje gaat niet met jouw mee link, dus ga maar weer terug naar dat popi-groepje van je. Daar vinden ze het namelijk leuk om vies hard door je genaaid te worden." Link loopt verontwaardigd weg. Doutsje staat op en geeft de jongen die het zei een knuffel. "Thanks Tijn!" "No problem Doutsje! En wie is de lady in question?" Ik steek verward mijn hand op. De blonde jongen stapt op me af en geeft me een hand. "Haai, ik ben Tijn bouhof!" Tering, wat is die gozer lang! "Hooi Tijn, ik ben Rosa!" Hij knikt en went zich naar Jinte. "Jint, Joost vroeg net aan me of ik wist waar jij was. Hij staat bij je kluisje te wachten." Jinte springt op en sprint naar binnen. "Wie is joost?" Tijn lacht en zegt: "Joost is mijn tweelingbroer en de vriend van Jinte." Doutsje lacht ook. De bel gaat. Alle leerlingen lopen met gebogen hoofden naar binnen. "Wat heb jij nu?" Ik kijk op mijn rooster. "Geschiedenis, en jij?" Doutsje zucht. "Tussenuur." Ineens horen we een zware stem achter ons. "Dan neem ik Rosa toch mee?" Jezus, kan die gozer mij dan nooit met rust laten?! "Link, ga nou weg!" Link duwt Doutsje aan de kant en pakt mijn arm en sleurt mij de school in. "Link, je doet me pijn." Link lacht een beetje en zegt: "dat zinnetje hoor ik wel vaker." Midden in de gang stoppen we. "Link, wa-" hij legt zijn vinger op mijn lippen en zijn gezicht komt steeds dichter bij. God no. God no. God no!

Just a showWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu